T-Shirt Banner
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: MFK Skvaderns Heliträff 2014 - helgen 9/8

Aktiv användare Feffesvls avatar
    Reg.datum
    Sep 2012

MFK Skvaderns Heliträff 2014 - helgen 9/8

Helgen 9/8 arrangerar Modellflygklubben Skvadern ett meeting för alla heliflygare (som är SMFF eller RCFF-anslutna) på vårt klubbfält i Öråker, 1 km från Birsta köpcentrum strax utanför Sundsvall. Huvuddag är lördag, då flyger vi bara heli från 10.00 (kom i tid för gemensam säkerhetsgenomgång vid 10) tills mörkret faller och grillen tänds, även senare om man vill och kan. Det är fritt fram att hänga kvar och flyga på söndag oxå, även om det kan dyka upp en eller annan plankflygare som sällskap då.

Vi har 400V trefas-matning ända fram vid klubbstugan så det finns gott om ström för alla el-heliflygare med jätteladdare Dessutom finns laddstation med 10 uttag 12V/105A + 15V/40A totalt att dela på.

Det finns ett antal platser där det går att stå med husvagn eller husbil vid fältet för 100kr/natt inklusive ström, kontakta mig via pm för platsbokning alternativt se www.skvadern.se för kontaktinfo. Ankomst fredag em/kväll är inget problem för de som så önskar men vi behöver då besked om detta i förväg. För de som inte vill campa på fältet finns även alternativa boenden som vandrarhem och stugbyar inom rimligt avstånd, se www.visitsundsvall.se.

Efter en period utan heliträffar i Västernorrland (vad jag vet) hoppas klubben att det kommer många heliflygare från när och fjärran, välkomna allihopa!

Per-Fredrik
    Ordförande,
    MFK Skvadern www.skvadern.se
    Senast redigerat av Feffesvl den 2014-03-25 klockan 22:47. Anledning: Rättelse av url
    Goblin 770/V-bar ~ Airwolf 800/Naza-H ~ Henselit TDR/V-bar ~ Logo 550sx/V-bar ~ Goblin 380/Spirit ~ TBS Disco Pro quad ~ TBS Vendetta ~ TBS Gemini FPV race-hexa ~ Blade 180CFX, Radio Jeti DC-16 + Spektrum DX8 för BNF

Användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Taget!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hej.

Jag besökte Er förra året under en träff och åker gärna upp igen.

Mvh John Eriksson i Bollnäs

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Siktar på det Skulle vara kul!
    What the fuck is WTF?

Aktiv användare SprocTs avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Kommer jag med

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    2 st Goblin 700 PINK edition -Scorpion Esc 130A -Scorpion 4035-500 - Futaba T8FGs

Reg.datum
    Sep 2012
    Kul!

Om ni vill tjuvstarta på meetingfronten arrangerar MFK Skvadern ett gemensamt allmänt modellflygmeeting (alla slags flygetyg är välkomna) ihop med MFK Hudik redan helgen 6-8/6, platsen är Hudiksvalls flygplats. Här finns mer info om detta: http://skvadern.se/forum.php?id=11648
    Goblin 770/V-bar ~ Airwolf 800/Naza-H ~ Henselit TDR/V-bar ~ Logo 550sx/V-bar ~ Goblin 380/Spirit ~ TBS Disco Pro quad ~ TBS Vendetta ~ TBS Gemini FPV race-hexa ~ Blade 180CFX, Radio Jeti DC-16 + Spektrum DX8 för BNF

Reg.datum
    Sep 2012
    Detta är bara en liten påminnelse att nu är det snart dags för Skvaderns Helimeeting i Sundsvall , välkomna säger vi till alla som vill komma och göra detta meeting till en kommande tradition i södra norrland!

Användare
    Reg.datum
    Apr 2013
    Jag har nog tänkt komma på fredag em. Blir nog tält för min del.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •