T-Shirt Banner
Sidan 267 av 267 FörstaFörsta ... 167217257265266267
Resultat 2 661 till 2 663 av 2663

Ämne: LIVE... bilder från fältet just nu!

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Lossat hela tail/bom. Ett av lagren till paraplydreven var helt slut bak. Samt att infästningen i dreven till TT är inte raka. Öppnade en påse med nya främre paraplydrev och samma sak där. Hålet med ett kors till TT har en liten offset i båda dreven. Ska prova nu iaf med nya lager och se om det blir bättre, funkar det inte sen så får jag väl maila align och ifrågasätta om dreven
    Hoppas det räcker med att byta lagret!
    Jag tycker dom där lagren brukar hålla länge, men om drevet är osymmetriskt så kan det ju belasta lagret en hel del.
    Visst är det så på 600-tailen att det är olika paraplydrev fram och bak?
    Jag minns inte vilket (fram eller bak), men jag har också sett sådana där som inte var symmetriska. Jag vet inte om det är skillnad på vita och svarta. Reklamen säger ju att svarta är mycket bättre. Jag har för mig att dom jag såg som var osymmetriska var vita…

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Hoppas det räcker med att byta lagret!
    Jag tycker dom där lagren brukar hålla länge, men om drevet är osymmetriskt så kan det ju belasta lagret en hel del.
    Visst är det så på 600-tailen att det är olika paraplydrev fram och bak?
    Jag minns inte vilket (fram eller bak), men jag har också sett sådana där som inte var symmetriska. Jag vet inte om det är skillnad på vita och svarta. Reklamen säger ju att svarta är mycket bättre. Jag har för mig att dom jag såg som var osymmetriska var vita…

/Bo
    Ja det är olika bak och fram och man köper dem som hela set. Till främre ingår alla 3 dreven till taildriften och bakre paraölydrevet säljs med tailshaften. Jag har svarta och röda som är de senaste, varken de röda eller svarta jag har är raka, totalt 6 st . Har en komplett tail som jag flugit med och de var inte raka i den heller så de kanske inte är hela världen men det stör mig ändå lite det borde ju skapa vibbar
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Ja det är olika bak och fram och man köper dem som hela set. Till främre ingår alla 3 dreven till taildriften och bakre paraölydrevet säljs med tailshaften. Jag har svarta och röda som är de senaste, varken de röda eller svarta jag har är raka, totalt 6 st . Har en komplett tail som jag flugit med och de var inte raka i den heller så de kanske inte är hela världen men det stör mig ändå lite det borde ju skapa vibbar
    Det är ju en hel del som rör sig med samma varvtal som tailen och den rör sig ju ofta med runt 10 000 RPM eller mer.
    Vid sådana varvtal behövs ju inte så mycket obalans för att det ska bli kraftiga vibrationer.
    Även om dessa går att "varva bort", så jag föredrar när det går utan vibrationer i hela varvtalsregistret.
    Det kan man ju tycka att tillverkare borde göra också.
    De enda drev som jag noterat att dom varit osymmetriska är just till 550 (med 600-tail). På 450, 500 och 700 har jag inte noterat detta, men jag har kanske inte tittat tillräckligt noga?
    Om din tail fungerar bra med det nya lagret så är det kanske inte så mycket att fundera över?

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •