T-Shirt Banner
Sidan 281 av 285 FörstaFörsta ... 181231271279280281282283 ... SistaSista
Resultat 2 801 till 2 810 av 2849

Ämne: LIVE... bilder från fältet just nu!

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    20180516_150219.jpg

Har gjort mig vän med en bonde här och får låna hans mark för flygning. Flera stora åkrar och ängar. Han stod och betraktade min 600N när jag flög med den en dag och han konstaterade att det var en "fasligt snabb flygmaskin till att sno runt som i skadad kråka". Kul med lite omväxling när det gäller flygställe iaf
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Najs, alltid trevligt att fält att variera mellan.

Har du kollat om du får klippa en start och landningsplatta också? Jag lånar ett fält i närheten och just när det växer upp så behövs det klippas en väg ut och en platta att vara på. I slutet på sommaren klipper han av allt så då är det perfekt, men innan dess kan det vara värt att få klippa lite.

Annars kan man ju alltid hovra lite inverterat så är problemet löst och indirekt godkänt
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Najs, alltid trevligt att fält att variera mellan.

Har du kollat om du får klippa en start och landningsplatta också? Jag lånar ett fält i närheten och just när det växer upp så behövs det klippas en väg ut och en platta att vara på. I slutet på sommaren klipper han av allt så då är det perfekt, men innan dess kan det vara värt att få klippa lite.

Annars kan man ju alltid hovra lite inverterat så är problemet löst och indirekt godkänt
    Jag gjorde det sisstnämnda idag . Bladen blir dessvärre ganska gröna och geggiga hehe. Frågade bara om jag fick va där men han verkade tycka det va ganska roligt att stå och titta på så hade inte förvånat mig om jag fick klippa en liten plätt
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Jag gjorde det sisstnämnda idag . Bladen blir dessvärre ganska gröna och geggiga hehe. Frågade bara om jag fick va där men han verkade tycka det va ganska roligt att stå och titta på så hade inte förvånat mig om jag fick klippa en liten plätt
    Om en månad är nog bladen röda. Brukar vara mycket insekter i luften där det grönskar. Köp en ThermaCell eller liknande om du inte redan har för att hålla myggen på avstånd.
    Senast redigerat av heliflyg den 2018-05-17 klockan 17:05. Anledning: felstavning
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av heliflyg Visa inlägg
    Om en månad är nog bladen röda. Brukar vara mycket insekter i luften där det grönskar. Köp en ThermaCell eller liknande om du inte redan har för att hålla myggen på avstånd.
    Om en månad har jag säkert krashat bladen . ThermaCell har jag inte hört talas om, måste kollas upp. Myggen har redan varit på mig men brukar inte ha så ont av dem, däremot knottbett tål jag inte får blämmor/svullnader stora som gamla femkronor haha
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    May 2017
    Började nåla in YS 96 lite idag, vid hovring på idle 1 så jagade gasen lite upp och ner, nålade in några klick så försvann det. Dock så händer samma sak på Idle 2 och där kvarstår det. Brukar ju oftast bero på att den går för fett, men tycker den har power så det räcker vågar inte nåla in för mycket, kan det bero på nåt annat ?. Sensorn funkar som den ska, har testat att sänka gov gain.

Passade även på att prova mina olika blad på 600N här med bbt maniac, bytte sen till zeal då fick den nytt liv på riktigt dock bättre auto med Maniac
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    May 2017
    Här jagade den lite mindre på idle 2

Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Fick du bort att den jagade varv upp och ner? har fått samma problem på min nu när jag gått upp i rpm.

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Chrilleg Visa inlägg
    Fick du bort att den jagade varv upp och ner? har fått samma problem på min nu när jag gått upp i rpm.
    Ja då, kolla din tråd. Den gick för fett. Vet inte vad du har för governor men om du har tex brain så kan du ju testa att sänka I gain.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    desmo was here..
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer