Sidan 292 av 293 FörstaFörsta ... 192242282290291292293 SistaSista
Resultat 2 911 till 2 920 av 2924

Ämne: LIVE... bilder från fältet just nu!

Ny användare Agge08s avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Härligt Jacob
    Vi längtar tillbaka till östkusten, här har det regnat i snart 1v...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ny användare Agge08s avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Morgonstund har...
    Lucka i regn och rusk, då gäller det att passa på även om det blir i ”svinottan”!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Vad är det mer än hösten som gör att aktiviteten här på forumet är så liten?

Jag trotsade höstrusket igår och flög lite. Luftfuktigheten var hög. Så här såg canopyn ut efter första flygningen.

Nu är ju inte alltid höstvädret så här tråkigt. Så här var det härom morgonen när jag drog upp rullgardinen.

De två som fick följa med till fältet igår var två 550 som blivit stående "nästan flygklara" ganska länge. Då och då har jag tittat på dom och fått lite dåligt samvete för att dom inte fick flyga. För några dagar sedan bestämde jag mig för att göra något åt det. Dom var båda en påminnelse om varför jag gillar den här storleken.

Några flygbilder blev det egentligen inte. Dom här plockade jag från en dålig time-lapse, tagen genom fönstret i tornet.

/Bo
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Vad är det mer än hösten som gör att aktiviteten här på forumet är så liten?
    Ny medlem här, och har precis köpt en Trex 600 här på forumet. Så lite aktivitet ska jag nog kunna bidra med
    Saknar bara s6 accar och batteriladdare så ska jag nog kunna komma igång med flygandet under hösten. Tyvärr så krävs de 20 inlägg för att kunna posta i köp/sälj så det tar lite längre tid att samla på sig alla delar.

Här är min nya skönhet
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Kul, grattis till fin heli och välkommen till forumet.
    OXY5 | Goblin 500/700 | Jeti & Brain

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Speedrebirth Visa inlägg
    Ny medlem här, och har precis köpt en Trex 600 här på forumet. Så lite aktivitet ska jag nog kunna bidra med
    Saknar bara s6 accar och batteriladdare så ska jag nog kunna komma igång med flygandet under hösten. Tyvärr så krävs de 20 inlägg för att kunna posta i köp/sälj så det tar lite längre tid att samla på sig alla delar.

Här är min nya skönhet
    Välkommen!
    Vad och hur mycket har du flugit innan?
    Jag har en heli som är snarlik din. Jag har flugit den med 2 x 6S 3300 mAh hittills. Det har fungerat bra för mig.
    Det finns några här som flyger ibland på Viklanda, norr om Upplands Väsby.
    Försök att stöta ihop med någon där innan du flyger första gången med din 600.
    Några goda råd skadar inte och kan troligen öka chansen att första flygningen går bra.

Jag är i Värmland nu, men flyger lite i mina hemtrakter NO Stockholm ibland.

Vilka batterier och vilken laddare är det du söker? Jag skulle säga att mini-kravet på en laddare, om du vill ladda 2 st 6S 3300 mAh är att den kan ladda 6S och ca 7 ampere, dvs. ca 200 watt. Mer är bättre och det finns även andra krav man bör ställa på en laddare.
    Jag har en iCharger 106B+ (max 6S, 10 ampere och 250 watt) för "lugnare" laddning eller mindre batterier och en PL-8 (max 8S, 40 ampere och 1344 watt) för lite intensivare laddning. Ibland kör jag med båda...

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    De batterier Bo använder ovan till sin, 6S 3300mAh (GensAce) har jag 2st om du behöver, skicka pm isåfall så tar vi det därifrån.

Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Välkommen!
    Vad och hur mycket har du flugit innan?
    Jag har en heli som är snarlik din. Jag har flugit den med 2 x 6S 3300 mAh hittills. Det har fungerat bra för mig.
    Det finns några här som flyger ibland på Viklanda, norr om Upplands Väsby.
    Försök att stöta ihop med någon där innan du flyger första gången med din 600.
    Några goda råd skadar inte och kan troligen öka chansen att första flygningen går bra.

Jag är i Värmland nu, men flyger lite i mina hemtrakter NO Stockholm ibland.

Vilka batterier och vilken laddare är det du söker? Jag skulle säga att mini-kravet på en laddare, om du vill ladda 2 st 6S 3300 mAh är att den kan ladda 6S och ca 7 ampere, dvs. ca 200 watt. Mer är bättre och det finns även andra krav man bör ställa på en laddare.
    Jag har en iCharger 106B+ (max 6S, 10 ampere och 250 watt) för "lugnare" laddning eller mindre batterier och en PL-8 (max 8S, 40 ampere och 1344 watt) för lite intensivare laddning. Ibland kör jag med båda...

/Bo
    Jag köpte en Raptor 50 V2 nånstans runt 2004 från nån utländsk hemsida, från Taiwan tror ja de va.
    Körde en Redline 50 på den som gick helt ok men fick den aldrig riktigt att gå 100% rent och var ganska svårstartad.
    Det här var ju innan youtube fanns och det var generellt svårare att få kontakt med kunniga flygare. Så jag flög ganska lite med den och lärde mig alltså inte så mycket. Det mest avancerade jag gjorde var nog 8or. Den var aldrig inställd för inverterad flygning heller.
    Men i simulatorn så gick det helt ok faktiskt (Reflex).
    Sålde den år 2010 efter den stått still flera år.

Men nu är det alltså dags igen Och jag är 100% inne på el, det är framtiden precis som med riktiga bilar.
    Ja jag får kolla upp Viklanda och se om det finns nån hjälpsam där som kan dubbelkolla så allt är inställt rätt innan första hovringen. Jag tränar i AccuRC fram tills dess.

När de gäller batterier så har jag fått tips om att man bör kolla på 3300 till 3700mah för 12s setups. Vad är de största som får plats? Antar att det är längden som är den största begränsningen när man ska ha 2st?
    Laddare är jag inte så insatt i men det går ju köpa 2st ifall man inte vill ha en som klarar 2 batterier. För min del är det 50/50 så jag är öppen för förslag. Har fått tips om ISTD Q6.
    Jag har tänkt att iaf ha totalt 6 accar så jag har 3 uppsättningar, jag kan nämligen flyga på landet nedanför Norrköping där det inte finns några flygplatser som kan klaga Så det är inget måste att laddaren ska ladda fullt på 20min.

Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    De batterier Bo använder ovan till sin, 6S 3300mAh (GensAce) har jag 2st om du behöver, skicka pm isåfall så tar vi det därifrån.
    Det låter bra! Ju fler uppsättningar ju bättre, speciellt nu när jag fortfarande har noll
    Sen är ja även ute efter kolfiberstjärtblad för de som sitter på nu är i plast och väldigt lätt att böja så de klarar inte hårdare flygning.
    Senast redigerat av Speedrebirth den 2019-09-11 klockan 15:33.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Speedrebirth Visa inlägg
    Sen är ja även ute efter kolfiberstjärtblad för de som sitter på nu är i plast och väldigt lätt att böja så de klarar inte hårdare flygning.
    Hur långa är tailbladen som sitter på den idag?

Tjejen fick mäta då jag jobbar. Det verkar vara 95mm tail och 600mm Vblades TST

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •