Sidan 293 av 293 FörstaFörsta ... 193243283291292293
Resultat 2 921 till 2 924 av 2924

Ämne: LIVE... bilder från fältet just nu!

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Speedrebirth Visa inlägg
    Jag köpte en Raptor 50 V2 nånstans runt 2004 från nån utländsk hemsida, från Taiwan tror ja de va.
    Körde en Redline 50 på den som gick helt ok men fick den aldrig riktigt att gå 100% rent och var ganska svårstartad.
    Det här var ju innan youtube fanns och det var generellt svårare att få kontakt med kunniga flygare. Så jag flög ganska lite med den och lärde mig alltså inte så mycket. Det mest avancerade jag gjorde var nog 8or. Den var aldrig inställd för inverterad flygning heller.
    Men i simulatorn så gick det helt ok faktiskt (Reflex).
    Sålde den år 2010 efter den stått still flera år.

Men nu är det alltså dags igen Och jag är 100% inne på el, det är framtiden precis som med riktiga bilar.
    Ja jag får kolla upp Viklanda och se om det finns nån hjälpsam där som kan dubbelkolla så allt är inställt rätt innan första hovringen. Jag tränar i AccuRC fram tills dess.

När de gäller batterier så har jag fått tips om att man bör kolla på 3300 till 3700mah för 12s setups. Vad är de största som får plats? Antar att det är längden som är den största begränsningen när man ska ha 2st?
    Laddare är jag inte så insatt i men det går ju köpa 2st ifall man inte vill ha en som klarar 2 batterier. För min del är det 50/50 så jag är öppen för förslag. Har fått tips om ISTD Q6.
    Jag har tänkt att iaf ha totalt 6 accar så jag har 3 uppsättningar, jag kan nämligen flyga på landet nedanför Norrköping där det inte finns några flygplatser som kan klaga Så det är inget måste att laddaren ska ladda fullt på 20min.

Det låter bra! Ju fler uppsättningar ju bättre, speciellt nu när jag fortfarande har noll
    Sen är ja även ute efter kolfiberstjärtblad för de som sitter på nu är i plast och väldigt lätt att böja så de klarar inte hårdare flygning.
    Att du har flugit, om än inte så mycket, är lite betryggande. Då behöver vi inte tjata så mycket om säkehetsaspekter, som att ta av bladen eller koppla ut motorn innan helin strömsätts hemma, eller att stå minst 10 meter bakom vid start och bara flyga bortåt/framåt så att man aldrig kommer nära sig själv.

ISTD har kommit starkt dom sista åren. Den du funderar på, Q6, tror jag är ett bra alternativ, men jag har ingen egen erfarenhet av den. Finns säkert andra här som kör med den. Tänk på att den drivs med 7-32 volt. Jag kan den inte så i detalj, men många laddare presterar bättre om inspänningen är nära max, så att strömmen in blir mindre. Kanske ett nätaggregat med 24 volt, 15 ampere fungerar?

Om batterierna får plats kan du mäta på helin. Det kan delvis bero på din kabeldragning. Positionen kan behöva justeras för att tyngdpunkten ska hamna rätt. Jag har två olika typer av plattor som batterierna monteras på. Dom skiljer lite när man ska fästa batterierna.

En bra början är nog att försöka mäta (L x B x H) vad som får plats och sedan kolla hur det stämmer med dom batterier du funderar på.

Jag har sådana här batteriplattor.

Det här är ungefärliga mått på batterier som jag brukar ha i min Trex 600 (L x B x H mm):
    138 x 45 x 44
    137 x 46 x 43
    145 x 44 x 42
    Jag har mätt själva batterierna. Kablar sticker ut lite. Kanske varierar det lite mellan olika modeller på 600? Jag har utgått från 600E Pro och 600L som jag tror har (ungefär) samma ram. Största skillnaden mellan dom är, om jag minns rätt, elektroniken (750 MX-motor och HV-servon i 600L).

Det är inte självklart att större batterier är bättre. Större batterier är i allmänhet tyngre. En tyngre helikopter kräver mer effekt vid samma flygstil. Jag har själv funderat på att testa med någonting i intervallet mellan 3600 och 4200 mAh på Trex 600 (x 2) och Goblin 500 (x 1), men det har inte blivit av. Delvis för att jag tycker att dom jag har fungerar ganska bra...

/Bo
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Såg detta som ett nätaggregat som rekommenderas till Q6:

https://www.banggood.com/sv/LANTIAN-..._warehouse=USA

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    inte presis live bild från fältet , med mycket regn här på västlandet så blir andra ting man gjör inomhus allså rc grejer , har vart läs på helis ramla när under köring från / till fältet så nu har fixat en transport bräda som jag kommer flytte om på vilken bil jag använder til fältet , så inte fast monterade i bilen
    | Kraken : Brain2 | HD 500 Cell : Brain2 | Atom 6HV : Spirit pro | Goblin 700: Brain2HV |

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Hallstahamman MFK 80 år
    Hallstahamman MFK firade sitt 80-års-jubileum med "öppet hus" idag. RC car racing, quad racing, och flygning med diverse olika farkoster, från skala till speed. Lite helikopterflygning blev det också. Lyckades med god hjälp även få lite bild och videobevis på detta.

Kort videoklipp med Trex 550:

Oljudet är från vinden som hjälpte till att blåsa bort småkryp och överskottsvärme från motor och ESC...

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •