T-Shirt Banner
Sidan 2 av 83 FörstaFörsta 12341252 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 829

Ämne: Stora kraschtråden

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Bytte envägslagret, satt som ...., men när jag satte in det nya i hållaren så snurrar envägslagret i själva hållaren, så nu måste jag väl köpa hela hållaren?, eller går det om man sätter exempelvis locktites lagerlåsning kanske?

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Om du mäter det gamla och det nya med skjutmått, är det samma dimensioner?
    Jag brukar låsa det nya OWB med samma typ av låslack som jag använder till
    att låsa fast nya lager i lagerblocken (grön, t.ex. 2701 kan det vara den heter).
    Du skriver att det snurrar i hållaren. det kanske det kan göra, innan det är "fastlåst",
    men det ska inte glappa när det är på plats. När den väl är fastlåst, så ska den
    sitta så fast att den utan vidare tål den kraft som blir när drevet drivs av motorn.

De få jag har bytt har jag dock fått anstänga mig rejält för att få ut det gamla,
    men också pressat in det nya på plats, med lagerlås emellan.

Vid tvekan - byt hela!

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Apr 2013
    Kan tillägga att jag drog sönder avdragaren när jag skulle ha ut det gamla, så det slutade med att jag fick knacka ut det, satt riktigt bra, det nya kunde jag trycka in för hand, så det svarar väl på frågan om det är samma dimensioner på dessa..vet inte om cylindrisk låsning är nog effektiv eftersom det går att trycka in för hand, så beställer nog en ny hållare inkl lager, fy vad dyr krasch det här blev, slutar nog på ca 6000:-, dock beställde jag lite uppgraderingar och grejjer till min kommande X7:a också, så kan vara därför det drog iväg lite väl

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Rex 550 ner i åkern i Västerås, swash länken hoppade av kulan på elevatorservot.
    Jord i skruven till bladhållaren på rotorhuvudet = gratis

X3 ner i samma åker, utgående axel på ds95 elevator servo gick av.
    Runt en hundring i repkostnad
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Rex 550 ner i åkern i Västerås, swash länken hoppade av kulan på elevatorservot.
    Jord i skruven till bladhållaren på rotorhuvudet = gratis

X3 ner i samma åker, utgående axel på ds95 elevator servo gick av.
    Runt en hundring i repkostnad
    Beklagar Helge, men känner jag dig rätt så är den snart uppe igen!
    Kul att höra att ni har varit uppe och flugit ett tag redan, men å andra
    sidan - det har ju varit ljust några timmar!
    Hoppas det inte blir för mycket regn i dag. I går var ju Green Valley-
    vädret topp!

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Apr 2013
    Jahapp, så var det då dags igen att få skriva i denna tråd...är måttligt glad just nu, rexen har gått ner en andra gång, denna gång var det säkerligen brist på locktite som var boven i dramat eftersom jag saknade en skruv till tailrotorn, den som låser fast själva rotorn i tailaxeln, slog i TH när helin började snurra okontrollerat, och resten är pitch black, det gick ganska fort..hädanefter kommer GOPRON sitta på huvudet vid varje flight, för jag tror jag fick bladestop eftersom den gick ner så fort, för OWB var då stum åt båda håll, nu har jag fått igång det, men gick trögt i autohållet så kommer att bytas ut.
    Kraschen resulterade även i en trasig ESC och lipobrand, jag har en förjävvla tur vid mina krascher..eller hur?
    Då till det roliga..åtgången på reservdelar:kan vara lite mer då jag bara snabbkollat

ESC
    Lipo
    Mainblades
    Har inte kollat rotoraxeln och huvudet än men förutsätter att allt kommer att behövas bytas
    OWB
    Bom
    Torque tube
    Stag för bommen
    servoarmar 3 st
    Tailrotoraxel, är så krokig att jag kommer att måsta kapa den för att få lös manöverarmarna
    Är säkert nåt mer, men kan fylla på när jag börjar skruva i den igen, nu är jag gode less eftersom jag bara hann 5 flygningar med den sen förra kraschen, Den enda fördelen är att jag lyckas hålla goblinen hel vid mina flygningar iaf

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Fy tusan.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    kan väl lägga in en liten krasch som jag hade förra veckan med min Gaui X3, börjar bli många syningar på denna nu
    360mm mainblad
    tailbladen fick jack i sig, 1:a gången dom får bytas sedan den var ny.
    ds95 utgående drev
    strippad för första gången kuggarna i tailen
    Landningställ

kollade upp masten , feathering shaft, mastlager. bladhållarlager, men allting glider fortfarande silkesmjukt och är rakt.
    den borde inte tåla så mycket stryk utan skador kan man tycka
    fast jag investerade i ett nytt komplett tailhus då det inte kostade så mycket mera än 2 st nya tailaxlar.
    runt ~120 kr
    nya rotorblad drygt ~200 kr
    landnings ställ ~60 kr
    ds 95 axel ~100 kr
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    Apr 2013
    Verkar som man måste öva på att krascha bra också

Aktiv användare Kimpa82s avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Frittfall , otrolig känsla att få uppleva en torsdag kväll, =) .. flög runt och testade nya radion m.m sen kändes det läge för inv, oj oj vad det blev tyst när jag la henne på rygg, som tur fick jag runt henne och det blev en mindre kostsam lagning

landnings ställ + rotorblad

Fick surt erkänna för en medlem att jag råkat köra runt på en 0-100 kurva =/ , kanske kan vara bra att upplysa om

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
    ______________ Rubinrc / Mustang Club Sweden / VMFK /___________

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •