T-Shirt Banner
Sidan 3 av 83 FörstaFörsta 123451353 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 829

Ämne: Stora kraschtråden

Aktiv användare Pirres avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Kimpa82 Visa inlägg
    Frittfall , otrolig känsla att få uppleva en torsdag kväll, =) .. flög runt och testade nya radion m.m sen kändes det läge för inv, oj oj vad det blev tyst när jag la henne på rygg, som tur fick jag runt henne och det blev en mindre kostsam lagning

landnings ställ + rotorblad

Fick surt erkänna för en medlem att jag råkat köra runt på en 0-100 kurva =/ , kanske kan vara bra att upplysa om

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
    Du är inte den första och definitivt inte den sista
    SCREAM AND FLY

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Dessutom är det svårare att hålla en jämn o fin höjd på helin med en sådan throttle kurva. Om man vill ha 0% med stickan i botten så är det bara en extra säkerhet ex 0-60-60-60-60 så du får rak kurva för jämt varv på normal.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Har själv haft i början en nolla i botten. Gjorde en fullpitch inverterad rainbow och bööö sa motorn men crashade inte. Sedan dess har jag raka kurvor i alla lägen. Blir lite paff när motorn slocknar.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Aktiv användare Kimpa82s avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Haha,, japp paff är rätta ordet, sen kör man slow spool up som grädde på moset =)

______________ Rubinrc / Mustang Club Sweden / VMFK /___________

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Satte min kopter i backen förra veckan, som den man man är så skulle jag visa flickvännen lite lattjo heliflygning. Dvs flippa helikoptern inverterat och sedan dra upp den i luften. Innan dess, sa hon till mig att jag inte skulle krascha den. ><
    Glömde idleup.. så ja. Det gick som det gick.
    Stället gick av, och huven fick sig sprickor.

Hem och gjorde en kontroll av axlar mm.. Inget som var snett! Så ett par nya ställ, axlar (i reserv) beställdes.
    En flygtest igår samt en efterkontroll i Vstabi så är den fit for fight igen. Lustiga är att inte ens Vbaren registrerade kraschen.
    Ibland har man bara tur
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare Kimpa82s avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Idleup 👍 +1

______________ Rubinrc / Mustang Club Sweden / VMFK /___________

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Säger bara att jag lärde mig nåt nytt i dag. Övade autosar och körde med bailout, det gick bra så länge jag avslutade med throttle hold och fick spola upp helin normalt, sista landningen skippade jag th när jag landade och bailouten var aktiv, vad tror ni hände när jag flippa från normal till idle 1 för att varva upp rotorn när maskinen stod på marken, chicken dance. Vilken jävla kraft det är i dessa el motorer.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Kraschade min trex 500 dfc igår. Blev tagen av marken i inverterat läge. Hade lite feber när jag flög å tappade orienteringen helt plötsligt. Så lärde mig nåt viktigt där, inte flyga när man är sjuk.. Slog inte i hårt men rotorhastigheten tar inte några fångar. Beställde nytt idag, huv, bom och bomsupports från HK, resten originaldelar från align-trex.co.uk (som hade 10% halloween rea). Notan landade ändå på ca 1500:-.. Blev extra dyrt eftersom två drevsatser till servona gick, antar pågrund av att markträffen var inverterad i kombination med dfc huvud. Trodde faktiskt inte att den skulle kosta så mkt å krascha. Surt sa räven..
    GAUI NX4/X3, Devil 420 - Spektrum DX8.

Aktiv användare peters avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Låter billigt för en inverterad krasch i mina ögon....

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
    Låter billigt för en inverterad krasch i mina ögon....
    Hehe, jo vars, allt är ju relativt förstås. Blev plötsligt väldigt sugen på å flyga lite mindre helis.. (Får se hur länge det håller i sig).
    Senast redigerat av Joslan den 2014-10-31 klockan 20:24.
    GAUI NX4/X3, Devil 420 - Spektrum DX8.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •