T-Shirt Banner
Sidan 83 av 83 FörstaFörsta ... 3373818283
Resultat 821 till 829 av 829

Ämne: Stora kraschtråden

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Stora kraschtråden

Combo crash gaui x3

1st Main gear
    2st servo arm
    1st Landningställ
    1st Huvudblad

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Användare Virtakuonos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014

Igen jeg kraschad min srimok. En plastik link brøt på luften og heli kom ned. Hva en fantastisk chickendance Dette var en totalkrasch, ingenting er ok. Har andre srimok på hyllan, men den har ingen rotorhode og hovedaksel. Veit ikke hvis jeg skulle ha den på luft eller kjøpes en gaui NX7... På minst må jeg kjøpe bedre links til den fra Align, kasamas egen links er ikke god.
    Senast redigerat av Virtakuono den 2018-07-28 klockan 09:33.

Citat Ursprungligen postat av Virtakuono Visa inlägg

Igen jeg kraschad min srimok. En plastik link brøt på luften og heli kom ned. Hva en fantastisk chickendance Dette var en totalkrasch, ingenting er ok. Har andre srimok på hyllan, men den har ingen rotorhode og hovedaksel. Veit ikke hvis jeg skulle ha den på luft eller kjøpes en gaui NX7... På minst må jeg kjøpe bedre links til den fra Align, kasamas egen links er ikke god.
    Aj det där såg inte kul ut
    Daniel Ekström

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Oh fyyy.. Som om det inte räcker med att den går i backen. Den ska fortsätta trasa sönder efteråt också.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Användare Virtakuonos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ja. Men dette var veldig bra att det kom ned, jeg er ikke mer redd for å krasje.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Härlig inställning!
    Jag håller med om att kraschrädslan avtar med tiden, men lite ont gör det fortfarande. Själv just nu ute och gör remaiden på 380n som återuppstått från lemlästningen förra veckan.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Hej ! Jag tänkte ta upp det här med statiska urladdningar igen!
    Var ute och hovrade min SAB420 häromdagen och var nästan nere på nedräkning från timern,
    men helin "räknade ner själv"!
    Från knappt en meters höjd blev det full negativ pitch!
    Har flugit många flygningar med denna heli, så jag trodde att den var mycket tillförlitlig!
    Har nu fått ihop den igen, så långt att jag har kunnat strömmata den igen.
    Jag kan inte hitta några fel, mer än det som gick i smällen.
    Därför tror jag att det var en statisk urladdning.
    Det står ju ingenting i bygganvisningen om jordningar.
    Det enda som var gjort, var att jag hade slipat bort färg o spackel från översidan på
    bommen, där bommen är fäst med M8 nylonbulten.
    Den nya bommen är nu slipad även där sjärthuset gör kontakt med bommen,
    och lacken på aluplåten, som tailaxlen är lagrad i, är också bortslipad.
    Har Ni några mer ideer innan jag sätter på blad och gör "remaiden"?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Hej ! Jag tänkte ta upp det här med statiska urladdningar igen!
    Var ute och hovrade min SAB420 häromdagen och var nästan nere på nedräkning från timern,
    men helin "räknade ner själv"!
    Från knappt en meters höjd blev det full negativ pitch!
    Har flugit många flygningar med denna heli, så jag trodde att den var mycket tillförlitlig!
    Har nu fått ihop den igen, så långt att jag har kunnat strömmata den igen.
    Jag kan inte hitta några fel, mer än det som gick i smällen.
    Därför tror jag att det var en statisk urladdning.
    Det står ju ingenting i bygganvisningen om jordningar.
    Det enda som var gjort, var att jag hade slipat bort färg o spackel från översidan på
    bommen, där bommen är fäst med M8 nylonbulten.
    Den nya bommen är nu slipad även där sjärthuset gör kontakt med bommen,
    och lacken på aluplåten, som tailaxlen är lagrad i, är också bortslipad.
    Har Ni några mer ideer innan jag sätter på blad och gör "remaiden"?
    Tråkigt att plantera den på det viset. Har själv aldrig skrapat färg från Goblin bom och har aldrig haft problem med statisk urladdning, det ska inte behövas via designen de har. Men det finns de som hävdar att det skett, men jag vet inte mer än så och om det faktiskt var det som utgjorde den riktiga orsaken. Det du kan göra för att vara säker är att mäta med en multimeter från tex motorfästet till tailen för att se att det verkligen finns kontakt däremellan.

I de fall jag sett så har fbl/rx startat om och helin mer faller till marken med då failsafe slår av motorn/ servon inte får signal. Låter lite konstigt att den skulle reversera pitch med full kraft?

Vad har du för sändare/mottagare? Har du någon logg att söka i så du kan se tex signalkvaliteten?
    En helt annat spår, vad har du för FBL, har du nån logg i den över tex vibrationer?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Tråkigt att plantera den på det viset. Har själv aldrig skrapat färg från Goblin bom och har aldrig haft problem med statisk urladdning, det ska inte behövas via designen de har. Men det finns de som hävdar att det skett, men jag vet inte mer än så och om det faktiskt var det som utgjorde den riktiga orsaken. Det du kan göra för att vara säker är att mäta med en multimeter från tex motorfästet till tailen för att se att det verkligen finns kontakt däremellan.

I de fall jag sett så har fbl/rx startat om och helin mer faller till marken med då failsafe slår av motorn/ servon inte får signal. Låter lite konstigt att den skulle reversera pitch med full kraft?

Vad har du för sändare/mottagare? Har du någon logg att söka i så du kan se tex signalkvaliteten?
    En helt annat spår, vad har du för FBL, har du nån logg i den över tex vibrationer?
    Hej o tack för svar!
    Har en Taranis X9D radio med en XSR-EU mottagare med sbus in till gyrot, och Open-tx 2.2.2.
    2.2.2 är bara några dagar gammal, så min första tanke gick åt det hållet, men jag hade flugit
    några gånger innan utan problem. Har också flugit ett par gånger efteråt med en annan heli
    utan problem.
    Gyrot är en Vbar clone, som inte har så många flygningar, eftersom den första hade en kallödning nånstans.
    För att få ut en logg, måste jag väl ha en Vbar pro?
    Hittade kanske ändå felet, eftersom kabeln från ESC hade en skada på isoleringen!
    Nu har jag gjort en triminställning i Vstabi, eftersom jag fick byta två servoarmar!
    När landställen kommer på posten, så blir det testflygning.
    Har bytt bom, tre servoarmar, två linkar till bladgripp, spindelaxel, rotorblad, nytt sporrhjul ??
    Lagat kabeln, Landstället kvar att byta! Tänkte göra en uppvarvning utan blad också.
    Servona verkar ok, hoppas inga kugghjul har gått.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •