Sidan 84 av 84 FörstaFörsta ... 3474828384
Resultat 831 till 837 av 837

Ämne: Stora kraschtråden

Aktiv användare Björn Hs avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Jaahaajaa... då var vi här igen då. Känner mig som en nybörjare igen. O det är väl så när man kommer på den brillianta iden att börja reversera allt man kan. IRL. Har gjort det ett tag i sim och känner mig komfortabel. Men det är nåt annat när det är skarpt.

Två incidenter på tre dar. Svider lite just nu o funderar över om det är det är så smart. Det är lite som det var i början innan det sitter i fingrarna. Börjar man tänka så är det är kört. O enda sättet att komma förbi det måste det göras det på riktigt. Sim funkar till en viss nivå, men adrenalin och nervositet finns inte med i ekvationen där. Satte den med tailfenan först.

Bifogad fil 28361

Mainblad, fäste för landningsställ, 3 servoarmar, tailrem och tailfena. O nåt lager på det. Drägligt, men nu blir det inget jobb på finish på den här längre...
    Faan vad tråkigt... Bara laga o upp igen, du gör allt rätt och tränar stenhårt, det här ingår i utvecklingen... Du har kommit väldigt långt, kör hårt!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Urukay WC x 2 - V-bar Neo - Futaba T18MZ - Futaba 275+276 SV - Kontronik Kosmik - Kontronik Pyro 750-50 - Telme - SAB-Lipo

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Trist Desmo men fint att du delar med dig. Hoppas tomten kommer med nya delar!

Jaahaajaa... då var vi här igen då. Känner mig som en nybörjare igen. O det är väl så när man kommer på den brillianta iden att börja reversera allt man kan. IRL. Har gjort det ett tag i sim och känner mig komfortabel. Men det är nåt annat när det är skarpt.

Två incidenter på tre dar. Svider lite just nu o funderar över om det är det är så smart. Det är lite som det var i början innan det sitter i fingrarna. Börjar man tänka så är det är kört. O enda sättet att komma förbi det måste det göras det på riktigt. Sim funkar till en viss nivå, men adrenalin och nervositet finns inte med i ekvationen där. Satte den med tailfenan först.

Bifogad fil 28361

Mainblad, fäste för landningsställ, 3 servoarmar, tailrem och tailfena. O nåt lager på det. Drägligt, men nu blir det inget jobb på finish på den här längre...
    GAUI X3L/NX4, Goblin/Devil 380/420 - Spektrum DX8/Vbar control

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Tack för supporten Boys, det värmer i kylan Hade jag tränat lika mycket som dig Björn så hade det här problemet legat bakom mig
    OXY 3 | Logo 690 | Goblin 500/700 - Brain | Jeti

Aktiv användare Björn Hs avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Tack för supporten Boys, det värmer i kylan Hade jag tränat lika mycket som dig Björn så hade det här problemet legat bakom mig

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Urukay WC x 2 - V-bar Neo - Futaba T18MZ - Futaba 275+276 SV - Kontronik Kosmik - Kontronik Pyro 750-50 - Telme - SAB-Lipo

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2013
    Får också dela med mig av senaste "hårda landningen": var skymning, tränade inverterade varv och var väl lite för okoncentrerad. Resultatet: korrigerade en sväng lite fel och for rakt i backen med vad som kändes som en himlans fart, med delar utspridda lite runt om. Till min förvåning verkar den mesta energin absorberats av landningsstället och tail bommen, så det ända som behövde bytas var:
    drevet som blev av med några tänder, ldg-stället, huvud och stjärt blad, tail boom med ena support bommen på sidan och ena pinnen som man fäster huven mot. Hade det mesta hemma så blev en hyfsat billigt krach! T-rex 500EFL Pro.
    Sikta högt, ingen har krockat med himmelen

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Det är ju trist när man inser att den är på väg åt det andra hållet ur en sväng än man först tänkt sig. Det är bara rutin som kan rädda en då. Eller kanske rescue, fast det är ingen garanti det heller ur min erfarenhet.

Men när man väl nött sina cirklar åt båda håll o börjar få koll på dom minskar risken för felspakning ordentligt. Det känslan av kontroll är härlig!
    OXY 3 | Logo 690 | Goblin 500/700 - Brain | Jeti

Användare Kimplans avatar
    Reg.datum
    Nov 2013
    B139DECA-F1F3-4EBE-8C21-1A16DA3A404B.jpg
    Väldigt nära att olyckan var framme här.
    Tappade plötsligt all kraft och fick göra en auto ner i säkerhet.
    Båda batterierna hade svällt något enormt. Alla 12 cellerna låg stabilt på 3,89 men orkade inte leverera under belastning.
    Align t-rex 700L Dominantor 3blad HK-4530-540KW
    Align t-rex 600 PRO HKIII-4035-530KW
    Goblin 380 Kyle Stacy Edition 3 blad HK-3020-1000KW

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •