Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Problem med tailsetup

Aktiv användare Pirres avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Har de senaste veckorna installerat 3gx i 3 maskiner och alla har en bra tail.
    Om man tittar i manualen till align maskiner så vill dom att man ställer in tailen så det är 10mm mellan tailbladen när man viker dom mot varandra. Detta är ju samma som ratemode men lite dåligt förklarat. Sen ska man se till att ha 0 delay i gyrot. Detta bekräftas enklast genom att titta i mjukvaran på datorn samtidigt som man gör setupen då den ändras i realtid på datorn.
    SCREAM AND FLY

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Eller köpa en vbar.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av 338federal Visa inlägg
    Eller köpa en vbar.
    Inte så hjälpande eller givande i denna diskussion.
    SCREAM AND FLY

Aktiv användare Flufs avatar
    Reg.datum
    Jun 2014
    Jag löste mina problem med KDS450'n med att sätta på en BeastX istället. Men det innebär att jag har två 3GX som inte används för närvarande.

En av dem skulle jag vilja sätta på en T-Rex DFC 450 som jag har.

Utöver det som står i manualen för 3GX setup samt vad som gås igenom på denna spellistan;

Sätta tailen med vrid på bladen (10mm vid uppfällt läge)
    Ha gainen ställd i rate mode istället för HH under setup.

Något mer jag skall tänka på?

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    @ Fluf, antar att du har senaste programvaran i gyrot?
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Reg.datum
    Jun 2014
    Citat Ursprungligen postat av heliflyg Visa inlägg
    @ Fluf, antar att du har senaste programvaran i gyrot?
    Med V5 startade inte gyrot, har testat med både v3.1 och 4.1 i två olika gyron. Kör med DSM2 satelliter istället för vanlig rx.

Reg.datum
    Sep 2011
    Antar att du testat o göra om bind proceduren. 3GX:en måste se signal från tx annars startar den inte.
    SCREAM AND FLY

Reg.datum
    Jun 2014
    Citat Ursprungligen postat av Pirre Visa inlägg
    Antar att du testat o göra om bind proceduren. 3GX:en måste se signal från tx annars startar den inte.
    Jupp, jag gick igenom de flesta firmwareversioner, alla jag testade funkar med satelliter utom V5. Fick inget liv i den alls då, så fick nedgradera och då funkade det fint igen.

Reg.datum
    Sep 2011
    Mycket skumt fel. Jag kör futaba själv men jag hjälpte en klubbkamrat i helgen med setup och han kör spektrum med Sattar. Hade inga bekymmer alls med v5. Vad har du för bec ?
    SCREAM AND FLY

Reg.datum
    Jun 2014
    Citat Ursprungligen postat av Pirre Visa inlägg
    Mycket skumt fel. Jag kör futaba själv men jag hjälpte en klubbkamrat i helgen med setup och han kör spektrum med Sattar. Hade inga bekymmer alls med v5. Vad har du för bec ?
    Kör med den inbyggda i KDS ESC'n. Slutade med att jag skippade 3GX på den helikoptern och satte i en BeastX istället.

Däremot skall jag försöka få till 3GX på min T-Rex med skalakropp istället och har lite issues där med.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •