T-Shirt Banner
Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 91

Ämne: Ny firmware ute

Aktiv användare Jacobs avatar
    Reg.datum
    Nov 2015
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Det har kommit en uppdatering till Brain under veckan, 3.1.026. Använder du rescue så rekommenderar jag att avvakta att uppdatera tills en ny uppdatering kommer, det arbetas på det hos MSH och den bör komma inom ny uppdatering inom kort.

Har du redan installerat så avaktivera rescuekanalen så länge o flyg på som vanligt, inget fel på gyrot i övrigt. Men är du inverterat och rycker i rescue spaken så flippar den som den ska, men därefter flippar den igen. Lätt att bli överraskad där. Har provat, inget jag rekommenderar.
    Tur du informerade. Hann uppgradera min ena heli, får vänta med den andra då. Rätt udda bugg annars

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
    Love Logo

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Tur du informerade. Hann uppgradera min ena heli, får vänta med den andra då. Rätt udda bugg annars

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
    För info så har det kommit en fix nu ...27 som ska adressera problemet.

Hade med det nya filtret för förbättring av vibrationskänsligheten att göra.
    Kommer själv testa den imorgon eftersom jag redan uppdaterat.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    För info så har det kommit en fix nu ...27 som ska adressera problemet.

Hade med det nya filtret för förbättring av vibrationskänsligheten att göra.
    Kommer själv testa den imorgon eftersom jag redan uppdaterat.
    Tack för info!
    Som nybörjare med Brain, flög den för första gången för ca en vecka sedan, så undrar jag:
    – Vad är det för skillnad mellan 1 och 2?
    – Finns resque även i 1 eller krävs det 2?
    Första intrycket var att den flög fint efter "första försöket" att ställa in. Har den i en 450L.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Tack för info!
    Som nybörjare med Brain, flög den för första gången för ca en vecka sedan, så undrar jag:
    – Vad är det för skillnad mellan 1 och 2?
    – Finns resque även i 1 eller krävs det 2?
    Första intrycket var att den flög fint efter "första försöket" att ställa in. Har den i en 450L.

/Bo
    Flygmässigt är det ingen skillnad på 1 och 2 utan det ligger i kringfunktionerna. Båda har rescue men tex har 1an bara vibrationsmätning i realtid (ej logg) och saknar telemetristöd som kan skickas till sändaren.

2an har större processor och mer minne för att kunna lagra vibrationsmätning, logga i 50hz och live skicka telemetri till sändaren. Som mAh, Amp, pwm etc. Bra när allt samlas i ett gränssnitt, lätt att jämföra så. 2an ska också ha en lite bättre vibrationshantering och ska fungera bättre om man kör tex nitro. På en välskött el märker nog man ingen större skillnad. Fast just vibration är den egenskap som ställer till det för rescue, så har man problem där kan en 2a vara en enkel lösning då den hanterar det lite bättre. I övrigt supportas båda av samma firmware uppdateringar. Sker tät uppdatering med mycket nya funktioner (funktioner för 2an framför allt då).

En av deras stora styrka är nog setupen, de flyger generellt väldigt bra på default settings oavsett modell. Dessutom har de börjat med att du får ange all info om din heli som esc, servo, blad etc. Det gör att en hel del krånglig info anges automatiskt.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Flygmässigt är det ingen skillnad på 1 och 2 utan det ligger i kringfunktionerna. Båda har rescue men tex har 1an bara vibrationsmätning i realtid (ej logg) och saknar telemetristöd som kan skickas till sändaren.

2an har större processor och mer minne för att kunna lagra vibrationsmätning, logga i 50hz och live skicka telemetri till sändaren. Som mAh, Amp, pwm etc. Bra när allt samlas i ett gränssnitt, lätt att jämföra så. 2an ska också ha en lite bättre vibrationshantering och ska fungera bättre om man kör tex nitro. På en välskött el märker nog man ingen större skillnad. Fast just vibration är den egenskap som ställer till det för rescue, så har man problem där kan en 2a vara en enkel lösning då den hanterar det lite bättre. I övrigt supportas båda av samma firmware uppdateringar. Sker tät uppdatering med mycket nya funktioner (funktioner för 2an framför allt då).

En av deras stora styrka är nog setupen, de flyger generellt väldigt bra på default settings oavsett modell. Dessutom har de börjat med att du får ange all info om din heli som esc, servo, blad etc. Det gör att en hel del krånglig info anges automatiskt.
    Tack för bra sammanställning, Desmo!
    Jag har flugit mest med Vbar och Neo och tycker att dom är enkla att ställa in och flyger genomgående bra. Frågan är om inte Brain var ett strå vassare. Det är en Brain 1 som jag har. Kändes väldigt bra vid första försöket, utom lite sådant som jag inte fixat ännu. Jag håller på nu att sätta ihop en 450L till som jag tänkte sätta en Neo i. Ska bli kul att jämföra dom två. Dom är tänkta för lokalflygning och inomhusflygning i vinter.
    Jag har inte tittat på resque i Brain ännu och jag har inte heller stressat tailen. Jag tvekar lite om jag ska köra gov i ESC eller i Brain. Kanske återkommer jag med fler frågor…

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Det har kommit en uppdatering till Brain under veckan, 3.1.026...
    Fan va pinsamt, hur kunde de missa det?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av erfan Visa inlägg
    Fan va pinsamt, hur kunde de missa det?
    Ja lite skämmigt, men grymt snabbt åtgärdat. Som jag förstår har det med nya vibrationsfiltteringen att göra. Så märks säkert först över en viss vibnivå och betagruppen såg det sannolikt aldrig.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Ja lite skämmigt, men grymt snabbt åtgärdat. Som jag förstår har det med nya vibrationsfiltteringen att göra. Så märks säkert först över en viss vibnivå och betagruppen såg det sannolikt aldrig.
    De hade för bra byggda helis helt enkelt

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ny Brain firmware finns tillgänglig. 3.2.010

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ny Brain firmware finns tillgänglig. 3.2.010
    Kanske värt att notera att det i versionen innan finns en bug i gov som kunde orsaka motorstop in flight.
    Om man har den versionen så är det värt besväret att uppdatera till 3.2.010...

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •