T-Shirt Banner
Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 111 till 119 av 119

Ämne: Varför logo?

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    De första fördelarna med Mikado och Logo som jag tänker på är:
    – Låg vikt, som vidgar spektrat av egenskaper, från tyst flygning med lågt varv till mycket kraft i förhållande till vikten.
    – Bra konstruktioner som flyger bra.
    – Rimliga priser på delar.

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Forum-räv
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    1
    Tyck och smak alla har sina issues på sista raden blir det min pappa är starkaren än din...
    Alla premium kopptrar så får du en riktigt fin maskin svårare än så är det inte i min värld.
    De är som att du får vad du betalar för...

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Har sedan en tid tillbaka min egna Logo, om än bara en Logo480xx.
    Förstår nu många av de positiva kommentarer om Logo och är inte främmande för att de kan bli bler Logo i familjen.

Dock har ju Logo480xx (i min värld) stora minus på acc byten och rem spänningen, annars en kanon som blivit lite av en favorit.

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av Vette Visa inlägg
    Förstår nu många av de positiva kommentarer om Logo och är inte främmande för att de kan bli bler Logo i familjen.

Dock har ju Logo480xx (i min värld) stora minus på acc byten och rem spänningen, annars en kanon som blivit lite av en favorit.
    Jag har hane (piggarna) på kardborrebanden på både batteri och helikopter. Då är det lätt att få i och ur batteriet. Spännbandet håller batteriet på plats och det glider inte vid snabba rörelser även om det bara är hanar (piggar).
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Forum-räv
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Vette Visa inlägg

Här finns ett tips till dig Micke för att förenkla accbyte:
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=592008
    Vbar Control Logo

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kribba Visa inlägg
    Intressant post. (Till å från får jag väl tillägga :P )
    Sitter och tittar på olika 700ish maskiner. Hur är logo med delar? Menar det som får mig att ev välja bort t.ex T-Rex som val, är att det finns för mycket olika inom samma storlek. Det är SE, Sport, Pro v1, v2 etc etc och delar passar inte mellan modellerna.
    Som jag fattar så finns det 400, 500, 600 800. Thats it? Ta t.ex en 2 år gammal logo 600 har många samma delar som en relativt ny logo? Man kan ha sin logo läääänge utan riskera att det blir svårt att hitta delar?

Sen om vi tar just T-Rex att dom inte heller har sprängskisser å reservdelslistor e kasst.
    Har till min 550 fått skicka tillbaka delar flertal ggr för att det inte är rätt del fast det ändå står till 550eller att det var till v1 istället för v2. Krångligt värre. Tycker annars T-Rex'en är en helt ok heli att flyga.

//Kribba
    Har du kollat in "Align part finder"? Googla det så hittar du, där har dom de flesta av sina modeller i sprängskiss där du kan se exakt viken del du behöver o art-nr.

Dock saknas deras lite äldre modeller... men de mesta från 3-4år bak finns... kanske tom äldre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    När jag smetar ut min Goblin500 nästa gång så ska den inte lagas, utan det ska bli en LOGO550sx istället, klart less på Gobbans dyra delar plus den invecklade konstruktionen, att tex schimsa bort ett axiellt glapp i huvudaxel tar lång tid, på Logon tar det 2 minuter...
    Min Logo600se flyger så himla bra så den blir nog kvar för alltid
    Håller med om SAB pris, känns som de tror de är Apple. Att de kan göra lite som de vill med både pris o standarder o deras kunder går in som zombies o köper ändå...

Jag gör det själv men måste inte linda in det i annat än att jag tycker dom e snyggast, behöver inte vara bästa batterisystemet, eller kalla att man alltid gör udda bladlängder mot resten innovativt. Bara Protos Evo som kan möta i utseendet i min värld.

Goblin känns som den dyra flickvännen du vet att du kommer få spendera varenda krona på men vill ha ändå. Har inte testat Logo men det verkar vara som flickvännen man kanske inte ser i första vändan men som låter en se på MotoGP på söndagar i mysbyxor utan ens dolda invändningar
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av livan75 Visa inlägg
    Goblin känns som den dyra flickvännen du vet att du kommer få spendera varenda krona på men vill ha ändå. Har inte testat Logo men det verkar vara som flickvännen man kanske inte ser i första vändan men som låter en se på MotoGP på söndagar i mysbyxor utan ens dolda invändningar
    Jag skulle nog till och med säga att Logo är flickvännen som överaskar med biljetter till att se MotoGP live... men hon betalade med ditt kort :P
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Jag skulle nog till och med säga att Logo är flickvännen som överaskar med biljetter till att se MotoGP live... men hon betalade med ditt kort :P
    haha
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •