Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Finns det någon butik eller person som kan laga en DJI Phantom Vision 2+

Här kan du se och höra larmet.

Mats

Är det din quad på filmen?
    Kameran har objektivskyddet på, om det spelar nån roll (fel vikt i alla fall för balansen).

Om du rör på kameran i alla led, går det mjukt eller har den svarta kabeln brustit/lossnat nånstans? http://forum.dji.com/thread-29606-1-1.html

Om du håller kameran på rätt position när du startar den, blir det nån skillnad?

Har den fått en stöt?

Ta bort locket på baksidan och se om den halvmåneformade metallbiten är superexakt i plan när du har kameran superexakt i plan. Väldigt vanligt på 2 Vision+.

Obs! Du ska inte röra på Phantom ett dugg medans den startar upp. Man ska vänta tills det lyser grönt och den memorerat HOME-platsen. Tror det är bäst om den står helt still några minuter. Du rör till IMUn om du börjar rotera den under uppstart. Kanske gör att den inte kan fortsätta, som tex att lägga gimbaln i rätt läge.

Gjrot kalibreringarna efter du uppdaterat firmwares?

Testat uppgraderat kameragimbaln med microSD?

Testat annat MicroSD?

www.phantompilots.com =)

Hej.
    Tack för svaret.
    1. Det är inte min quad på filmen hittade den på youtube. Men min låter exakt likadant.
    2. Kameran rör sig fint i alla led, har beställt en ny svart kabel och skall byta den för att eliminera detta problem.
    3. har inte provat med att hålla kameran stilla, kommer att prova detta.
    4. Tror inte att den fått någon stöt, ( en och annan hård landning har väl inträffat),
    5. Har gjort justeringen så att kamera och metallbiten är i våg (99%). Hur känsligt är den ??.
    6. Den lilla lampan på gimblaln lyser rött samtidigt som den larmar.
    7. Tror jag har gjort alla kalibreringar rätt, hittar mycket info på youtube.
    8. Hur uppgraderar jag gibaln med micro sd ??.
    9. Har inte testat med något nytt micro SD. Skall det finnas någon info på kortet innan jag sätter indet i gimbaln.
    10. Har stora problem med att conecta wifi, har testat både OS och Android. Kan Range Extendern vara kass ??.
    11. Är det idé att göra en "hard reset" har sett på youtube att det går att göra. Ser inte så extremt svårt ut.

Fly safe.

Mats

1. Inte varit med om samma, men det verkar vara något med "connection"?!
    2. Kolla glapp på befintlig kabel. Även de kontakter som går från gimbaln och uppåt.
    5. Om den lutar lite så brukar det vara lite snett än, annars OK. Är den mycket fel så får den spatt.
    6. Rött = Critical error, Orange = recording.
    8. Du kan ladda ner firmware (förl gimbaln) och slänga in filen på MicroSD. Sen följa instruktionerna för uppgradering/omladdning av firmware i gimbaln.
    9. Se 8.
    10. Jag minns att jag måsta ha mobiltelefonen i flygplansläge annars kopplade den mellan näten. Funkade ibland dåligt inomhus också så jag var tvungen att stänga av Wifit i huset.
    11. Hard reset kan du göra på extendern jopp. Det tog ett bra tag innan jag begrep vilken MAC-adress som hörde vart och att kamera = gimbal och hur det nu var. Klart genomkorkade benämningar. Har du en Android-telefon kan du tex använda gratis-appen Wifi-Analyzer och se om dina grejer dyker upp i listan (nån av sidorna där visar vad som finns i omgivningen. Brukade vara två har jag för mig.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •