T-Shirt Banner
Sidan 30 av 30 FörstaFörsta ... 20282930
Resultat 291 till 300 av 300

Ämne: Byggtråd Oxy-3

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2015
    Tack för snabbs svar ��������!!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Har haft en konversation med Scorpion om de också tänker släppa en 2216 version som stödjer 6s för att få lite fler alternativ...

2216-16 (2608kv) kunde köras max 4s sa han, när jag frågade om dom också skulle göra en då Xnova 2216-2600 är en 6s motor så fick jag svaret att motorn tål det men att det blir för hög switching rate för esc. Efter att han kollat igen fick jag svar att det bör gå, om esc klarar det och att jag ser till att ha rätt utväxling för det högre varvtalet (den var lite sparka in öppen dörr)...

6s packs? Ni som kör 6s redan, vart köper man bäst? Har för mig att det var lite trixigt att hitta när jag kollade senast...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Blev en beställning från Rubin på en Scorpion HKII 2216-16 för att testa i en 6s setup.

Batteri var faen inte lätt, eller det hade varit lätt om man inte var snål. Optipower packen var i saltaste laget och efter botten-nappet att mina dyra 4s pack levererade lite sämre än Zippy 1300 (35C) som inte hade några problem med att tappa orken, bli heta eller svälla upp. Jag tvivlar inte på att Optipower ackarna levererar, bara om det är värt det...

Landade till sist på Turnigy Multistar 800 60C där jag fick fyra för priset av en Optipower

Får se om Koby orkar med den, det är ju lite lägre RPM (~65,000) mot 4s setupen jag kör nu (68,800) så får hålla tummarna, den funkade ju med fixed timing (nått som lirade med Xnova2216-2600 också). Annars blir det nog en HW50v3 till för den går upp till 70,000 på 6-pols motor o har inte mycket att gnälla på när det kommer till den jag har i min 450L...

Ska bli intressant att se hur det blir...
    Senast redigerat av livan75 den 2017-01-16 klockan 07:22.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Installerad o testad på bänken, kör 5 grader fixed timing o den verkar gå rent och inte speciellt varm utan last.

Får prova i helgen om ackarna kommer...

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Fick mig iväg i söndags o provflög med nya Scorpion 6s setupen på ett relativt tomt Viklanda. Hade inte flugit någon heli på ett par månader så det var riktigt ovant o skoj! Var lite orolig över hur batterierna skulle funka, dom var inte riktigt rätt dimensioner o en "dark horse" jag fick 4st för samma pris som en Optipower Ack (utan frakt från UK).

Setupen
    Motor: Scorpion HKII 2216-16
    ESC: Koby40LV
    Batterier: Turnigy Multistar 800mah 60C 6s

Flygtid: 3:00 (körde +/- några sekunder)
    Rotorvarv: Drygt 4300RPM (Enl MrMel för Jive/Jazz på 60%)
    ESC settings: Mode 4 först, sen 5* fixed timing, 7,2v BEC genom ProgUNIT

Ackarna var på 3,8v per cell o tog emot ca 500mah, inget hardcore men inte bara mysflyg heller direkt...

Motorn är ju en max 3s motor men som sagt tidigare hade Scorpion sagt att jag kunde köra den på 6s, att det var switching rate som var ett problem med så hög KV på en 6s motor. Det var ett problem med 4100kv på 4s också, fick köra fixed timing för att det skulle funka...

Motorn var knappt fisljummen efter alla fyra flightern, samma med esc o batteri... normalt sätt kan jag värma händerna på den använda acken innan jag byter under kallmånaderna, men inte på dom här...

Ackarna är i längsta laget, man har inte mycket att vifta på men de passar utan modifikationer....

Är det värt det? Nja, har man en Oxy med en 4s setup så är det inte något revolutionerande, det är inte direkt dåligt flås i den ändå. Det var ett jävla tryck i den innan o verkligen inte sämre med 6s... Men är det värt 700+batterier?

Ska man bygga en ny ser jag inga problem annat än att 4s ackar är betydligt lättare att hitta...

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av livan75 Visa inlägg
    Batteri var faen inte lätt, eller det hade varit lätt om man inte var snål. Optipower packen var i saltaste laget. Jag tvivlar inte på att Optipower ackarna levererar, bara om det är värt det...

Landade till sist på Turnigy Multistar 800 60C där jag fick fyra för priset av en Optipower
    Jag förstår dig då Optipower accarna skjutit i pris rejält sedan jag köpte mina 6S:are, ökat med bra många £ per acc

Var tvungen kolla vad jag gav då jag vart osäker på 6S Optipower, de har gått upp med £27 per styck!!!
    Senast redigerat av Vette den 2017-01-24 klockan 20:45. Anledning: Kollade acc pris

Aktiv användare Motox66s avatar
    Reg.datum
    Feb 2013
    Har nu dragit på mig en ny Oxy3 stretch som jag precis byggt ihop som ger mig sömnsvårigheter
    Får inte till arslet då den gungar sakta fram och tillbaka horisontellt vid 20 i gain.
    Höjer jag gain så gungar den fortare och sänker jag så går det långsammare tills den släpper och driver i väg.
    Är det någon som flyger med Oxy3 och Brain gyro som kan dela med sig av avancerade inställningar till tailen?
    Goblin 700 Gasser . T-Rex 700E Gasser . T-Rex 600N

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Nu är alla setups individuella eftersom servo, servoarmslängd och mekanisk friktion etc inverkar, men här är mina settings så du har nåt att jämföra med. För maiden satte jag i Wizard, 275-320 på bladlängd och 3D som stil och den flyger fint så utan justeringar. Efter finjustering ser det ut så här:

P-gain 49
    I-gain 42 fick tailen stadigare vid full pitch uppåt
    D-gain 42 stannar något mjukare
    Tail dynamic 16 stannar mer distinkt
    Efter att ovan var satt så hamnade jag på 20 i PitchPrecomp på tailen för att minimera kicken.

Jag skulle börja med att kolla att allt löper lätt i tailen inklusive pushrodden, kolla att glappen när du vickar tailbladet är minimalt.

Ser allt bra ut skulle jag dra fullgas repor och öka P-gain till det börjar vagga snabbt, säg att det är 49.
    Därefter skulle jag dra ner P-gain till 40 och sätta I-gain till 20 och göra full pitch uppåt från hovring.
    Öka I-gain till tailen håller sig kvar i linje hela vägen upp (inte vandrar i sidled).

Därefter testa med 49 på P-gain igen och göra nya fullfartsrepor. Var beredd att backa av några punkter från 49 nu.
    Avsluta med att hovra och gör full pitch uppåt och kolla tailen igen. Öka Pitch precomp tills tailen inte kickar ut höger. Öka inte för mycket i taget för går du för långt börjar den kicka vänster/höger vilket är svårt att se och du har påbörjat en kamp du inte kan vinna

Lycka till!
    Senast redigerat av desmo den 2017-05-17 klockan 20:41.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | DS16, DX9

Aktiv användare Motox66s avatar
    Reg.datum
    Feb 2013
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Nu är alla setups individuella eftersom servo, servoarmslängd och mekanisk friktion etc inverkar, men här är mina settings så du har nåt att jämföra med. För maiden satte jag i Wizard, 275-320 på bladlängd och 3D som stil och den flyger fint så utan justeringar. Efter finjustering ser det ut så här:

P-gain 49
    I-gain 42 fick tailen stadigare vid full pitch uppåt
    D-gain 42 stannar något mjukare
    Tail dynamic 16 stannar mer distinkt
    Efter att ovan var satt så hamnade jag på 20 i PitchPrecomp på tailen för att minimera kicken.

Jag skulle börja med att kolla att allt löper lätt i tailen inklusive pushrodden, kolla att glappen när du vickar tailbladet är minimalt.

Ser allt bra ut skulle jag dra fullgas repor och öka P-gain till det börjar vagga snabbt, säg att det är 49.
    Därefter skulle jag dra ner P-gain till 40 och sätta I-gain till 20 och göra full pitch uppåt från hovring.
    Öka I-gain till tailen håller sig kvar i linje hela vägen upp (inte vandrar i sidled).

Därefter testa med 49 på P-gain igen och göra nya fullfartsrepor. Var beredd att backa av några punkter från 49 nu.
    Avsluta med att hovra och gör full pitch uppåt och kolla tailen igen. Öka Pitch precomp tills tailen inte kickar ut höger. Öka inte för mycket i taget för går du för långt börjar den kicka vänster/höger vilket är svårt att se och du har påbörjat en kamp du inte kan vinna

Lycka till!
    Tack desmo!
    Har rivit och plockat ner tailen och hittar inget som skulle kunna spöka där tycker jag och allt går lätt. Plockade bort guiden till push roden då jag tyckte den kändes trång.
    Har inte mer än vågat hovra ännu för det känns otäckt när tailen svävar fram och tillbaks.
    Blir lite test imorgon☺
    Tack än en gång!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
    Goblin 700 Gasser . T-Rex 700E Gasser . T-Rex 600N

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Dubbelkolla så frekvensen på servot stämmer i Brain också.

Ja viktigt att det känns säkert, börja med att höj endera P/I alt båda o hovra och känns så det känns okej innan du drar några repor.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | DS16, DX9

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •