T-Shirt Banner
Sidan 31 av 31 FörstaFörsta ... 21293031
Resultat 301 till 306 av 306

Ämne: Byggtråd Oxy-3

Aktiv användare Motox66s avatar
    Reg.datum
    Feb 2013
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Nu är alla setups individuella eftersom servo, servoarmslängd och mekanisk friktion etc inverkar, men här är mina settings så du har nåt att jämföra med. För maiden satte jag i Wizard, 275-320 på bladlängd och 3D som stil och den flyger fint så utan justeringar. Efter finjustering ser det ut så här:

P-gain 49
    I-gain 42 fick tailen stadigare vid full pitch uppåt
    D-gain 42 stannar något mjukare
    Tail dynamic 16 stannar mer distinkt
    Efter att ovan var satt så hamnade jag på 20 i PitchPrecomp på tailen för att minimera kicken.

Jag skulle börja med att kolla att allt löper lätt i tailen inklusive pushrodden, kolla att glappen när du vickar tailbladet är minimalt.

Ser allt bra ut skulle jag dra fullgas repor och öka P-gain till det börjar vagga snabbt, säg att det är 49.
    Därefter skulle jag dra ner P-gain till 40 och sätta I-gain till 20 och göra full pitch uppåt från hovring.
    Öka I-gain till tailen håller sig kvar i linje hela vägen upp (inte vandrar i sidled).

Därefter testa med 49 på P-gain igen och göra nya fullfartsrepor. Var beredd att backa av några punkter från 49 nu.
    Avsluta med att hovra och gör full pitch uppåt och kolla tailen igen. Öka Pitch precomp tills tailen inte kickar ut höger. Öka inte för mycket i taget för går du för långt börjar den kicka vänster/höger vilket är svårt att se och du har påbörjat en kamp du inte kan vinna

Lycka till!
    Nu har jag fått oxyn att fungera och dina inställningar fungerar klockrent efter jag bytt ut lite delar i tailen då jag misstänkte att det va ett mekaniskt fel då jag inte fick någon ordning på helin.
    Fanns ett litet glapp mellan bellcrank och pitchslide som jag inte trodde skulle göra något, men tydligt så räckte det att byta dessa delar så nu blev det en riktigt trevlig liten heli

Bytte till lynx option bellcrank och pitchslider.
    20170605_180151.jpg20170605_180406.jpg
    Goblin 700 Gasser . T-Rex 700E Gasser . T-Rex 600N

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2015
    Tjusigt oxyn är fin att flyga
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Härligt att du fick ordning på det
    Den tail-bellcrank-lösningen kommer standard på TE versionen och har fungerat fint.

Ja Oxyn har en tacksam storlek, flyger stort och är lätt att ta med sig. Sen najs för inomhusflygat på vintern.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | DS16, DX9

Reg.datum
    Feb 2013
    Med facit så skulle man nog ha satsat på en TE men det kanske bara är jag som haft otur med min.
    Men som den flög nu så är det glömt ☺

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Citat Ursprungligen postat av Motox66 Visa inlägg
    Med facit så skulle man nog ha satsat på en TE men det kanske bara är jag som haft otur med min.
    Men som den flög nu så är det glömt ☺

Har en +285 som flyger kanon och har gjort det från dag ett, har en VBar Neo och Kst215 på alla 4 servona, har tom guiden kvar till tailrodden (ev. så filade jag upp den en aning, kan ha varit till G500 också)

Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, Lynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan
    Rubin RC min leverantör, suverän service.

Reg.datum
    Feb 2013
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Har en +285 som flyger kanon och har gjort det från dag ett, har en VBar Neo och Kst215 på alla 4 servona, har tom guiden kvar till tailrodden (ev. så filade jag upp den en aning, kan ha varit till G500 också)

Trevligt att det fungerade direkt för dig
    Själv ledsnade jag ur lite då jag inte fick det att fungera, så kanske med TE versionen skulle jag sparat massa trassel och väntan på delar för att få en trevligare start som oxy ägare.
    Så kostnaden mellan denna med uppgradering blir inte så stor längre.
    Jag kör med Turnigy S306G-HV till swash och MKS DS95I till tail och köra hela setupen på 6.0v
    Har funderat på att sätta dit guiden för pushrod igen för att minimera att den skulle hoppa av och som leder till en stor crash.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •