Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 65

Ämne: Vario Erickson Air-Crane S-64

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013

Chassie mod

Steg 1 blir att modda mekanikchassiet. Som ni kan se på bild i det först inlägget så har kroppen en "låda på magen".
    Så ser inte förebilden ut. Lådan finns där för att mekaniken är gjord för att alternativt kunna inrymma en Zenoah bensinmotor. Jag kommer helt sonika att kapa bort denna tomma del av mekaniken och då kunna ta bort hela lådan med undantag för nedre lagerskölden för huvud- och mellanaxel. Det som kommer att återstå av lådan är en rektangulär del på ca 90x50x15 mm. Det är just den stora platta "magen" som jag tycker är grymt häftig med denna heli.
    Givetvis kommer jag att göra snabbfästen för att tillfälligt kunna sätta på den stora vattentanken om det blir läge för brandsläckning :-)

Aktiv användare Jungans avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Häftigt!!!!
    Brand släckning / stor vatten tank!! NICE!!!!

Citat Ursprungligen postat av runnjarn Visa inlägg
    Steg 1 blir att modda mekanikchassiet. Som ni kan se på bild i det först inlägget så har kroppen en "låda på magen".
    Så ser inte förebilden ut. Lådan finns där för att mekaniken är gjord för att alternativt kunna inrymma en Zenoah bensinmotor. Jag kommer helt sonika att kapa bort denna tomma del av mekaniken och då kunna ta bort hela lådan med undantag för nedre lagerskölden för huvud- och mellanaxel. Det som kommer att återstå av lådan är en rektangulär del på ca 90x50x15 mm. Det är just den stora platta "magen" som jag tycker är grymt häftig med denna heli.
    Givetvis kommer jag att göra snabbfästen för att tillfälligt kunna sätta på den stora vattentanken om det blir läge för brandsläckning :-)
    Jungan

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Härligt projekt! Hoppas du går i land med detta, ska bli kul att följa och strunta i om det tar tid, bygg när det är kul och lägg det åt sidan en stund om det känns som en belastning och fortsätt när det suger i fingrarna igen.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    det där ser ut att vara ett imponerande projekt
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Vilken grej! Håller tummarna för att man får se den live någon dag.
    GAUI X3L/NX4, Goblin/Devil 380/420 - Spektrum DX8/Vbar control

Aktiv användare mrwalls avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Kommer att följas med spänning!!

Reg.datum
    Apr 2013

Lite montage och kap

Kapat av nedersta biten av mekaniken och startat lite montage.
    Kom inte så långt då jag dels inte fått huvudrotoraxeln än (restad) och dessutom så var
    mellanaxeln i växeln inte helt ok, ska få en ny.
    Dessutom så måste jag snart bestämma mig för vilka servo jag ska köpa.

Just servobiten gör mig rådvill, egentligen så funkar en sån här heli bra med analoga 10kg servo på 0,15s med
    coreless motor men sådana finns ju knappt längre. Funderar och funderar...ska man ha brushless eller inte,
    vinner jag något på överstarka och/eller översnabba servo?
    Egentligen är prio 1A så tillförlitliga servo som möjligt när en 100k heli ska upp i luften...men vilket
    är det mest tillförlitliga man kan hitta? Är digitalt brushless verkligen mer säkert än ett välbeprövat analogservo?
    (OBS! ananlogt är nog ingen option, bara spånar...det ska ju funka bra med modern FBL-elektronik också)

Tips välkomna

mek1.jpgmek2.jpg

Former TeamPower9
    Reg.datum
    Sep 2011
    Jag hade kört JR DS8717HV, JR DS8917HV då har du power i massor.

Hade kört HV Setup med 2S rätt inn.

Borstlös är tänkt att vara mer effektiv och mindre känsliga för skador från vibrationer och slitage.
    Men det kan man säkert diskutera runt runt ett par gånger.

Se bara vad Berra skriver
    Bert Kammerer
    24. oktober 2013 ·

I am quite confused as to why some people think brushless servos are the only way to go? Did you guys know that some of the best servos in the world, such as the JR 8717HV are coreless and not brushless? These servos are extremely precise, they're fast and powerful and I have sets that have over 2000+ flights on them? Please people don't be fooled about brushless!
    Lycka till....

/L
    Senast redigerat av Lucky den 2015-10-21 klockan 23:05.

Reg.datum
    Apr 2013
    Det blev 5 st Hitec HS-8370TH. 23 kg/0.10 s
    Har känslan att Hitec inte är speciellt vanligt i helisammanhang men har själv ganska många timmar med både LOGO 500 och föregångaren LOGO 14 med just Hitec. Har dessutom installerat och använt närmare 100 st Hitec ur premiumklass i större flygplan genom åren.

Reg.datum
    Apr 2013
    Ojdå, nu slank det visst iväg en beställning på en Bavarian DEMON 3-SX också :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •