T-Shirt Banner
Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 110 av 110

Ämne: Postnord

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012

Postnord

Knepigt att det kan bli så illa som det blivit med post nord? Måste ju vara en blandning utav olika problem.

Dom som jobbar där verkar ju själva inte vara så intresserade över om företaget finns kvar eller inte? Är det för att dom känner sig så säkra över sin egen situation. Dvs att det inte finns alternativ? Kan kanske vara så högre upp i leden? Längre ner kanske dom helt enkelt betalar så dåligt att dom lika gärna går på a-kassa?

Hur som. Jäkligt märkligt beteende iaf?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, Eachine Lizard 95, 250 race quad, Spektrum DX8.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Om man är pensionär, så kan man anmäla Postnord för Diskrimineringsombudsmannen,
    eftersom dom använder en betalningsmetod, som kräver smartphone.
    Har fått tippset av Polisen, men jag orkar inte anmäla dom.
    Nån som har bättre ork ??
    För mitt paket kunde jag betala med Swish, kreditkort eller direktbetalning till bank. En smartphone kan man köpa helt ny för 500 spänn om man inte vill ha den senaste utan bara kunna betala via Swish...

/N

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Citat Ursprungligen postat av bebbe Visa inlägg
    Knepigt att det kan bli så illa som det blivit med post nord? Måste ju vara en blandning utav olika problem.

Dom som jobbar där verkar ju själva inte vara så intresserade över om företaget finns kvar eller inte? Är det för att dom känner sig så säkra över sin egen situation. Dvs att det inte finns alternativ? Kan kanske vara så högre upp i leden? Längre ner kanske dom helt enkelt betalar så dåligt att dom lika gärna går på a-kassa?

Hur som. Jäkligt märkligt beteende iaf?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Jag gillar inte Postnord, jag tycker att de gör ett dåligt jobb. MEN vissa saker är faktiskt inte deras fel. T.ex. att man måste betala tull och moms på paket ifrån utanför EU. De andra speditörerna tar också betalt för förtullning och posten tar faktiskt mindre än de andra. Att de sedan är långsamma på att göra tullhantering och allt runt omkring är en annan historia.

/N

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Har egentligen inget emot Postnord ! Dom borde dock ha sett hur Swedbank har behandlat sina kunder,
    och inte göra likadant själva.
    Det är väl nån minister, som har krävt tull o moms från första kronan, fast hanteringen kostar mångfallt.
    Men skall det vara så omöjligt att ge kunden ett girokort???????!!!!!!!!

Hittills har alla Postnord-leveranser funkat kanon för mig och de paket jag varit inblandad i. Knappt nåt hörn som varit stött ens.
    Har problemen stagnerat i övrigt? Tycker det inte skrivits så mycket mer i media.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Här har postbilarna fått nya rutter, vilket resulterat i att bilarna kör 60 till 70 i samhället!
    Jag ser att det är nytt folk i bilarna, sen lär Du inte se några skriverier i tidningarna.
    Posten är väl en myndighetsinrättning som inte får kritiseras, förutom dom anställda!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Läs nyheterna idag!!
    "Postnord tvingade hund att signera och visa legitimation."
    Vad tycks??

Aktiv användare sir j davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Jag har egentligen inte så mycket ont att säga om Postnord. Har skickat sisådär en 15000 brev de senaste nio åren och det har försvunnit typ ett eller två.

Men jag tycker det är lite humor att de extraknäckar som sopåkare!

postbil.JPG

Ny användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Läs nyheterna idag!!
    "Postnord tvingade hund att signera och visa legitimation."
    Vad tycks??
    Det är också lite lustigt att när man hämtar paket på ICA måste visa leg, trots att man känt kassörskan i nästan 40år..

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Lite lustigt, att dom godkände en tass som legitimation!
    Jag kunde inte få ett inbetalningskort i stället för swish.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •