T-Shirt Banner
Sidan 13 av 16 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 153

Ämne: Postnord

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Inget skymt av det försvunna paketet ännu. Har dock ett annat på ingång, tog 3 dagar från Kina till Sverige och 10 dagar från Sverige till ett serviceställe nära mig, men nu är det framme! Tur att det inte är livsviktiga grejer, men vittnar om att det finns en del utrymme för utveckling.

Ps. betalade även deras avgift pronto när meddelande om det kom för över en vecka sedan.
    GAUI NX4/X3, Devil 420 - Spektrum DX8.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Joslan Visa inlägg
    Inget skymt av det försvunna paketet ännu. Har dock ett annat på ingång, tog 3 dagar från Kina till Sverige och 10 dagar från Sverige till ett serviceställe nära mig, men nu är det framme! Tur att det inte är livsviktiga grejer, men vittnar om att det finns en del utrymme för utveckling.

Ps. betalade även deras avgift pronto när meddelande om det kom för över en vecka sedan.
    När vi vanliga medborgare inte har tillgång till ett rimligt fungerande postsystem verkar ingen bry sig eller ta det på allvar.

Vågar man hoppas att när PostNords inkompetens och ineffektivitet börjar bli ett hot mot demokratin, att då till och med våra politiker ska börja inse situationens allvar?

"Postnord i valhaveri – röster blev försenade"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-i-tid/promo

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Lånar tråden!
    Beställde lite delar till min blade i somras! Ja vad ska man säga!AE19E91B-4759-4C03-A1DD-605E72FD49F7.jpg

Aktiv användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Postnord imponerar inte. Jag förväntar mig för den höga kostnaden att deras service går fort. Nu använder dom inte sin egen app utan skickar ut pappersavi med betalinformation. Efter betalning så vet man inte längre vad som händer, men det tar tid, en himla lång tid.

Trackingnummer slutar fungera, en tjänst jag dessutom betalar för vi köp av paketet. Paketet dimper ner i brevlådan efter två veckor kanske. Paket som förr var TVNGET satan i mitt skal att kvitteras ut med giltigt leg. Nu går det plötsligt jättefint att bara släppa det i brevlådan.

Som nämnts tidigare så debiteras man IGEN vid en reklamation där ersättningsvaran också får betalas. Men debiteras dessutom flera gånger för samma beställning om nu säljaren inte packar allt i samma låda och det vet man ju aldrig.

Detta ställer saker på kant för mig eftersom jag köper saker från kina mest pga tillgängligheten inte just att det är från Kina.

Allt detta har ju ÄNDÅ inte kommit till rätta med den uteblivna momsen för Kineserna skriver ju likförbannat ner värdet till nära noll, så nån moms för dom ju ändå inte in trots postnords tilltag.

Mest irriterande är det att servicen är så låg ställd till priset.
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Jag ringe ups o frågade vad som händer. Men som vanligt så måste ju dom som skickat paketet reda upp vad som har hänt. Men jag sa att paketet varit i sverige. Dom bara mumlade nogot om att dom hyr in sig på ups frakter. O ups har inget ansvar. Konstigt jag fattar mindre nu en innan jag ringde o frågade. Skrev ett mail till A main hobbies som jag beställde i från. Dom beklagade o skrev att jag kunde ringa något nummer i USA. Fan man orkar ju inte mer. Blir så trött.

Reg.datum
    Jan 2012
    Idag kräver postnord tull/moms på ett paket från Estland!! Otroligt.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Idag kräver postnord tull/moms på ett paket från Estland!! Otroligt.
    Råkar ursprungslandet där paketet skickades i från vara ett land utanför Eu. Så tar tullen betald. Jag har råkat ut för detta. Man beställer från ett europa företag. Men det skickas från nåt asiatiskt land ändå.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Samma här, beställde sab grejer från italien men skicka från vietnam

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Reg.datum
    Jan 2012
    https://moms.postnord.se/RO379449009EE/34012/images

Frågar dom nu vem avsändaren är om det nu inte är Estland. Det måste dom ju kunna svara på i så fall. Rent principiellt så får dom steppa upp för pengarna dom tar.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    https://moms.postnord.se/RO379449009EE/34012/images

Frågar dom nu vem avsändaren är om det nu inte är Estland. Det måste dom ju kunna svara på i så fall. Rent principiellt så får dom steppa upp för pengarna dom tar.
    Jag förstår om du kan hålla dig för skratt, men i PostNords värld så är tydligen ett paket skickat från Tallin i Estland av en kines att betrakta som ett kinapaket...

Man undrar om det omvända gäller. Om en Estländare i Kina skickar paket till Sverige räknas det då som inom EU?

Någon borde tala om för kinesen i Tallin att kinesiska tecken är förbjudna om det ska gå via PostNord!

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •