Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 6141516
Resultat 151 till 156 av 156

Ämne: Postnord

Aktiv användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Sen är det ju så att min paket beläggs inte med moms. Förr fick man ju brev hem med önskemål om kvitto på sin leverans. Då kunde dom med korrekt underlag belägga paketen med tull och moms. Nu tar dom det falska värdet på lådan och sedan adderar SIN EGNA avgift..... deras intresse är alltså INTE tull/moms utan att få in sina pengar per paket.

Samtliga paket som dom haffar vilket nu då är 100% borde ju dessutom styrkas med kvitton.

Jäkla tydliga översittarfasoner från postnord.
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Är det fortfarande mobilt bankid o swish, som gäller vid betalningen, eller kan man få ett inbetalningskort?
    Hade jag orkat, hade jag anmält dom för äldreombudsmannen!!

Aktiv användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Den 9:e betalade jag men nån paketjävel ser man inte röken av ändå!! Jävla dårar på postnord, men det är ju inget nytt!!!!

Beställde lite arduinogrejor från Banggood den 6:e det kom i förrgår rakt i brevlådan från Holland. Ingen avgift och "blixtsnabb" leverans. Använde nån sån där EU-service på banggood.
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Återigen har Postnord överträffat sig själva. Undrar om man någonsin får svar på mailet till deras kundsupport(se nedan)?
    Shipment ID: CAxxxxxxxxxDE
    Name: Mikael Persson
    Mobile number: +46xxxxxxxxx

App version: 6.4.2
    Device model: G8141
    OS Version: 9
    Locale: sv_SE
    Language: sv_SE
    Region: SE

Hej,
    Jag fick nu på morgonen meddelande om att mitt paket inte kunde levereras på grund av att porten var låst och att jag inte kunde nås. Ja, porten är låst, men porttelefon finns vid sidan av de båda dörrarna in i fastigheten. Se bilder nedan:

Bild

Bild

Att då påstå att jag inte är anträffbar innebär att chauffören antingen rent ut sagt gett f-n i att gå fram till porten eller inte kan förstå instruktionen på porttelefonen. Båda porttelefonerna, som ringer upp min mobiltelefon, är förövrigt funktionstestade och fungerar. Vid tidpunkten för påstått leveransförsök finns inget missat samtal.
    Det här upprepas gång efter gång när jag ska få paket hemlevererade, och jag kan inte ens få dom levererade direkt till ombud för ni "måste göra ett leveransförsök"...varför begriper jag inte då detta misslyckas hela tiden. Och ja, ni kan se via GPS att bilen varit på adressen, men det vore bra om chauffören också klev ur bilen och gick till porten.

För mig som kund kund innebär det här att jag nu får vänta tills måndag, tidigast, för att få mitt paket samt ha fått betala för en tjänst ni inte klarar av att hantera. Det är oacceptabelt att detta händer gång efter annan.

Att dessutom försöka ringa eran kundtjänst är meningslös, jag har ringt 0771-33 33 10 åtskilliga gånger idag, klickat mig fram i menyerna för att sedan bara bli bortkopplad. Det är också oacceptabelt, jag fick inte ens valmöjligheten att vänta i telefonkö i en evighet.

En stark rekommendation är att åtgärda problemen med den/de anställda som påstår sig försöka leverera försändelser. Då kanske även eran kundservicepersonal slipper ta emot en massa samtal från irriterade kunder.

Och nej, jag har inte stora förhoppningar att få något svar annat än ett automatiskt svar där ni meddelar att ni tagit emot ärendet osv. Men ni får gärna överraska mig med ett personligt svar.

Mvh
    Mikael Persson
    xxxxx_xxxxxxxx@live.se
    +46xxxxxxxxxx

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Hade samma problem jag, ett paket som går ner i lådan men får ett brev att dom försökt leverara brevet till mig men att ingen var hemma. Märkligt då jag har varit hemma hela tiden plus attman ser om någon kommer in på min gård, har även hundar som skäller om någon dyker upp men har varit helt tyst hela dagen... märkligt om chauffören nu har varit på gården?! Försöker undvika att skicka med postnord, servicen är skit dålig rent ut sagt...
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Igår fick jag meddelande från Postnord angående två andra paket utöver det jag skrivit om ovan. De skulle komma till ombudet idag och paket som dom inte kunde lämna skulle komma på måndag...men hör och häpna. Inom en halvtimme mitt på dagen, en lördag, fick jag 3 meddelanden om att jag kunde hämta mina paket hos ombudet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •