T-Shirt Banner
Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 122

Ämne: Postnord

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Nu skall postnord skicka tillbaks 400 000 paket till kina då dom inte är betalda. Jag undrar om betalnings systemet enns funkar.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-400-000-paket

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Nu skall postnord skicka tillbaks 400 000 paket till kina då dom inte är betalda. Jag undrar om betalnings systemet enns funkar.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-400-000-paket

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Toppen... jag har frågat kundtjänst och de påstår att betalningen kom in, men jag kan ju inte påstå att jag litar på dem. Mitt paket blir säkert tillbaka-skickat trots att jag betalat...
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag kan bara sälla mig till kören...

Ett par konkreta punkter...

Skrämmande brist på effektivitet
    PostNord talar om uppemot 100 000 paket om dagen och att det nu ligger 400 000 paket, bara från början av mars, som ingen vill betala för att få. Dom "beklagar sig" i media för att dom får besväret och kostnaden för att returnera dessa.
    Att debitera 75:- för en försändelse som i huvudsak är ett brev eller kanske något större, där den enda extraansträngningen för PostNord är att dom ska avläsa värdet på innehållet, registrera det och kräva in 25% i moms är orimligt.
    Om 100 000 om dagen är peak så kanske 50 000 är ett medelvärde per vardag.

75 x 50 000 x 5 x 52 ≈ 1 miljard SEK per år.

I en, minst normaleffektiv, svensk organisation med en verksamhet med det krav på kvalifikationer hos medarbetare som detta innebär räcker en miljard för att bekosta ca 1000 anställda.
    Tror någon att vi kommer att få se en redovisning från PostNord som visar att dom avsatt 1000 personer för att se till att vi får den postservice som vi förtjänar och betalar dyrt för? Jag tror inte det...

Varför fungerar inte PostNord's spårning?
    Jag kan följa varje spårbar försändelse i detalj. Överallt. I hela världen. Omlastningar, lagring, väntan på flygavgång osv. Ända fram till ankomst till Sverige och att försändelsen överlämnas till PostNord. Då försvinner den in i ett svart hål. Ofta går det 2-3 veckor eller mer utan någon infprmation alls. Ibland kommer försändelsen efter lång väntan upp med t.ex. texten "På väg". Det borde betyda "i lastbil på väg från PostNords Rosersbergsterminal till min ICA-butik", dvs en sträcka på kanske 40 km. Det kan pågå i flera dagar. Hur är det möjligt? Jag kan gå mycket snabbare!
    Alla vet att det bara handlar om att låta försändelsen passera förbi en streckkodsläsare när det kommer in i det "svarta hålet" (PostNord). På samma sätt borde streckkoden avläsas när paketen omlastas. Ankomsten till ICA kan jag alltid se. Men då är det ju ICA's personal och inte PostNord's som avläser streckkoden...

Peter Eriksson (ansvarig minister): – Se till att vi får insyn i PostNord!
    Det är hög tid att ansvarig minister ser till att vi får insyn i PostNord! Något är uppenbarligen fel. Är det hur man rekryterar personal? Är det inkompetens i ledningen? Är det något annat?
    Se till att verksamheten blir transparent! Då kommer allmänheten, som betalar och lider, att kräva att de missförhållanden som uppenbarligen finns, rättas till. Det är inte snack och retorik vi behöver. Vi vill ha leverans!

/Bo
    Senast redigerat av nkma den 2018-04-16 klockan 10:39.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    En liten detalj till om PostNord
    Jag råkade nyligen ut för en felleverans, där avsändaren av misstag skickat fel produkt.
    Det är alltid ett krångel när det blir så och det händer dessbättre väldigt sällan, men...

När jag skickar tillbaka så bör jag kunna begära att få momsen som jag betalat återbetald.
    Annars får jag ju betala både PostNords avgift och moms två gånger.

PostNord har en chatt-tjänst. Jag har använt sådana tjänster för support många gånger. Det tar sällan mer än 30 sekunder innan man har kontakt med en person i andra ändan av chatten.

Jag gick in på PostNords chatt 2018-04-05 på förmiddagen och ställde mina frågor i chatten.
    Några gånger under dagen försökte jag få uppmärksamhet genom att skriva:

Kommer jag att få svar här eller kommer det senare på mail?
    Hallå? Finns det någon där?
    Är detta en chat-service? Hur får man svar på sina frågor om man inte får svar här?
    Jag har fortfarande, elva dagar senare, inte fått något svar. Inte på chatt. Inte på mail (jag lämnade mailadress på chatten). Inte på något annat sätt. PostNord i ett nötskal...

Rekonsturera eller lägg ner elendet!

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Så från utlandet, (och man vill ha paketet) skall man välja UPS, TNT, DHL etc?
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av arve Visa inlägg
    Så från utlandet, (och man vill ha paketet) skall man välja UPS, TNT, DHL etc?
    Det är min slutsats också. Tidigare hade PostNord, trots alla problem, ofta två fördelar:
    1. Oftast ingen extrakostnad alls för småsaker.
    2. Leverans hem i brevlådan eller till det lokala PostNord-ombudet.

Nu har dom fördelarna försvunnit. Jag har lika långt till Schenker-ombudet (som även hanterar t.ex. GLS) och något längre till DHL. DHL kommer oftast och ringer på dörren. Det är ju bra, om man är hemma.

Från mitt perspektiv, som kund, så är det svårt att dra någon annan slutsats än att PostNord medvetet försöker lägga ner PostNord. Det blir ju följden om man skrämmer bort alla kunder.

Den gamla totalitära mentaliteten (eller var den nu kommer från) att kunder bara ställer till besvär är inte helt utdöd. Dom som har den fattar bara inte att när ingen betalar deras lön så har dom heller inget jobb.

Man ska kanske lägga till att med "utlandet" menar vi här "utanför EU".

Vad vi ser är ju tydliga och medvetet införda handelshinder. När Trump säger "ståltullar" så vrider sig våra politiker i ångest.
    När statskontrollerade PostNord inför handelshinder så ser vi tre apor i stället för politiker som tar sitt ansvar.

Ser inget, hör inget och säger inget...

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Användare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Man ska alltid välja bort Postmord om möjligt. Sämre företag finns tamejfan inte.

Forum-räv simonarvestrands avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    4
    13e mars kom mitt paket till Sverige 7 dagar senare fick jag sms om betalning vilket jag betalade omgående. för en vecka sedan skickade jag in fråga vart paketet är fortfarande inget svar och inget paket

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    --------------- Skickat från min Texas Instruments TI99-4A --------------
    ---------- Flyger som en kratta men tycker det är kul ändå--------

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Ett under har skett! Mitt paket har kommit fram! Det tog alltså 2 dagar från taiwan till sverige, sedan från 1 mars till 17 april att komma sista biten till mitt ombud...
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Helt ooootroligt, undrar vart det har legat under tiden. Kanske ingen som riktigt vet om du skulle kräva ett svar...

Läge att köpa en lott på vägen hem
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •