T-Shirt Banner
Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 67

Ämne: Postnord

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011

Postnord

Har strul med leverans ifrån Postnord och undrar om någon av er lyckats få rätt emot dem.....

paket 1 ligger på bil för utkörning sedan 6 arbetsdagar, leveransförsök ska ha gjorts 2 ggr när jag var hemma och avi ska ha lämnats i lådan.
    Ingen avi och inget paket......

paket 2 ska ha levererats och skrivits under på min adress men inte av mig eller någon jag känner, ingen legitimation kontroll utförd på den som tog emot. Borta sedan 5 arbetsdagar.

paket 3 är samma som nr men ett annat gods.

Enl.Postnord ska jag reklamera till säljaren men är ju lite fundersam vad de tycker då det på 2 & 3 står levererad på trackingen.......
    Någon som har liknande erfarenheter och lyckats reklamera?

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Mina senaste erfarenheter är att de slängt på en 150kr "hanteringsavgift" på några paket från utlandet, vilket inte är så kul när det innehåller rätt billiga delar.
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Former TeamPower9
    Reg.datum
    Sep 2011
    Försändelsen kunde inte levereras
    Misslyckat leveransförsök
    Händelser
    Datum/Tidpunkt Plats Händelse
    2015-10-26 17:03 - Misslyckat leveransförsök
    2015-10-23 11:18 - Försändelsen transporteras
    2015-10-23 11:18 - Försändelsen tullklareras av oss
    2015-10-16 09:12 USP Örebro Försändelsen har lämnat avsändarlandet
    2015-10-16 02:05 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
    2015-10-15 20:07 Veddesta, Sverige Försändelsen transporteras
    2015-10-15 16:05 ICA Nära Bergshamra, Sverige Försändelsen har lämnats in efter sista inlämningstid
    2015-10-15 16:05 ICA Nära Bergshamra, Sverige Försändelsen har lämnats av avsändaren
    11 dagar från SWE till NOK. Kollade precis brevlådan, men ingen Avi.

Tekniken går ständigt framåt och idag lever de flesta människor sida vid sida med all möjlig form av teknik. Det underlättar många arbetsområden och bidrar till ett mycket mer effektivt arbete.
    Senast redigerat av Lucky den 2015-10-27 klockan 02:47.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Mina senaste erfarenheter är att de slängt på en 150kr "hanteringsavgift" på några paket från utlandet, vilket inte är så kul när det innehåller rätt billiga delar.
    Nä det är irriterande! Dom uppmanar folk att fuska med nedskrivna värden genom att lägga på 250kr på ett 500kr paket...

Sen går det väl inte att "vinna" mot någon av dom som kör ut, trasigt, sent eller borta är inget dom tar ansvar för. Kanske kan ifrågasätta varför dom lämnat ut utan legkontroll, finns säkert någon friskrivning där också...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Jag fick faktisk en person att leta igenom lagret och då hittade dom paketet som inte var där. "Någon" hade inte registrerat in paketet. Dessutom var paketet öppnat, så jag kontrollerade att allt var med. Fast personalen sa att det är en webplats som manska göra anmälan om det inte allt var med eller varan var skadad. Varför kan inte personen som man pratar med ta den anmälan? Nåväl, eftersom jag inte gav mig, så hittades mitt paketet.

/Lycka till
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    jag väntar fortfarande på ett paket som är inreggad i SWE på posten den 13 okt
    sedan har inget hänt i trackingen.
    och kollar jag med postens personal på tel så säger dom att det är fel tracking nr då track nr har 3 bokstäver i början
    och posten säger att det skall bara vara 2 bokstäver i början
    det hjälper dock inte mig då paketet har 3 bokstäver
    och posten kan inte hitta det i sitt system, då undrar jag på hur dom kunde regga in det när det anlände i SWE.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av livan75 Visa inlägg
    Kanske kan ifrågasätta varför dom lämnat ut utan legkontroll, finns säkert någon friskrivning där också...
    Svaret ifrån Postnord: "Legitimations kraven är självklart detsamma som när du hämtar paket i din butik när vi levererar ut till kund".

Har nu skickat iväg till säljarna (Fast-Lad,Lindinger och MA) så får vi se vad som händer, troligen inte ett skit tyvärr......

Super Moderator Crilles avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Jag kan intyga Vette's problem med posten... Han har katastrof... Vi bor väldigt nära varandra men min post går från annat kontor/central. Min post fungerar nu "bättre" efter att jag rutit väldigt... Dels ringde jag X antal gånger och lyckades få tag på någon på telefon som efter mycket om och men skrev upp mitt klagomål och lyckades vidareförmedla problemen jag hade. SEN lyckades jag även få tag på någon ansvarig på mitt utlämningsställe och skällde ut grundligt.

Exempel på problem jag haft X antal gånger:
    typ 07:05 eller så, I tracking så kommer "Misslyckat leveransförsök, kund inte hemma" eller något.... Och där står man i kallingarna som ett frågetecken och undrar vart jag isåfall är när jag är i kallingarna. Har då lyckats få tag på mitt kontor som SPRANG dom ca 500metrarna från deras central och hem till mig med paketet....

En annan gång när jag var inne på kontoret (centralen... är även företagscenter) så klagade jag samtidigt öga för öga till hon i luckan och dom gjorde minsann aldrig fel. Rätt som det är så lägger sig en dam som står bredvid hon i kassan i och frågar om jag är Lagerhorn och bor på Salagatan.... Jag svarar Ja..... Då säger hon till hon i luckan: Det stämmer, han har rätt i allt han säger!
    Då hör man hon i luckan säger samtidigt som hon gömmer ansiktet i händerna och böjjer sig frammåt: "Åh nej... Jag vet vem som har den rutten!".

Fick då bekräftat att dom tycker det är jobbigt att "försöka" leverera paket när dom gissar att mottagaren inte är hemma då dom tror att man är på jobbet. Kan säga att jag ALDRIG haft problem nu efter dom här händelserna med att få paket! Jag tror att dom inte vågar göra samma sak längre då dom tycker jag är en jobbig djävel som kräver min rätt och påtalar deras fel.

Jag tror att posten har X antal dynghögar och Y antal vettiga folk.... Tyvärr drar dynghögarna ner ryktet rätt duktigt.

Jag har även hört av rätt säkra källor att postområdet Vette bor i är bland dom sämsta i Sverige med mest problem baserat på deras egna siffror...

Så summa summarum och iom att jag känner Vette personligen väldigt mycket, Jag lider extremt med honom med hans problem med Posten och hoppas att dom utreder vilken/vilka utdelare som är i hans område och omplacerar dom eller ger dom sparken så det sjunger om det.
    Goblin 700 Competition, Goblin 500, Goblin 380 Green, Blade 180CFX, (Blade 300X), DJI F550
    Alla helisar har Brain/Neuron, Spektrum DX18, iCharger 4010
    Rubin RC - Din ädelsten i RC-träsket - Bålsta MFK Busy Bee

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Justja glömde nämna - ett av paketen hade blivit öppnat och förpackningen inuti var skadad och innehållet omtumlat. Skönt att de ville ha 150kr för den tjänsten. Själva produkten funkade iaf, så alltid något...
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Det inom detta områda jag bor......

"Post- och telestyrelsen (PTS) har fått ta emot klagomål på postutdelningen i Bromma. Posten AB har lovat att vidta åtgärder. PTS kommer att följa upp de vidtagna åtgärderna.

PTS har under de senaste veckorna mottagit upprepade klagomål från boende i Bromma i västra Stockholm (postnummer 168 xx) vilket tyder på systematiska brister i utdelningen.

PTS har därför uppmärksammat Posten på situationen och begärt en redogörelse för vilka åtgärder som ska vidtas för att säkerställa en godtagbar utdelningskvalitet i området.

Posten ska genomföra åtgärder
    I sin redogörelse till PTS informerar Posten om att man bland annat kommer att utöka personalstyrkan som arbetar med utdelning och genomföra vissa organisatoriska förändringar av det arbete som sker på utdelningskontoren i syfte att förbättra kvalitén.

Åtgärderna skall vara genomförda i månadsskiftet juni/juli. PTS kommer att följa upp att Posten har genomfört åtgärderna.

Mer information:
    Sten Selander, chef PTS postavdelning, tfn: 070-815 10 00
    PTS presstjänst, tfn: 08-678 55 55"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •