T-Shirt Banner
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 42

Ämne: Simmar o Autos...

Aktiv användare Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Joslan Visa inlägg
    Hur skall man tänka kring vinden, gå ner med eller mot den om du förstår vad jag menar? Har hört att rotorhastigheten bromsas om man får för mycket vind på rotorn "ovanifrån"; alltså om man har för stor lutning framåt i färdriktningen på rotordisken.
    Utför auton i motvind, och alltid med lite fart mot vinden.
    När jag började träna autosar så gjorde jag helt fel.
    Hovrade på hög höjd och sen slog av, ingen fart framåt, och tänkte inte på vinden. Kan säga att det vart väldigt många "bladestops" :P
    Värt å tänka, och som många i början gör fel, är att inte använda så jäkla mycket negativ pitch när du slår av motorn.
    Mellan -5 och 0 är det man ofta pendlare i mellan på en 700a, för att sen ge positiv pitch när man ska "plana ut" å landa.
    mvh
    Anders
    .:: 2x Align 760x F3C med blackshark fuse | Align 760x 3D ::.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Stålis Visa inlägg
    Utför auton i motvind, och alltid med lite fart mot vinden.
    När jag började träna autosar så gjorde jag helt fel.
    Hovrade på hög höjd och sen slog av, ingen fart framåt, och tänkte inte på vinden. Kan säga att det vart väldigt många "bladestops" :P
    Värt å tänka, och som många i början gör fel, är att inte använda så jäkla mycket negativ pitch när du slår av motorn.
    Mellan -5 och 0 är det man ofta pendlare i mellan på en 700a, för att sen ge positiv pitch när man ska "plana ut" å landa.
    mvh
    Anders
    I ett läge där du vill plocka upp fart o "konvertera" till rotorvarv mot slutet, är det rätt att göra som jag gör då?

Dyker med väldigt lite pitch, i fallet som jag postat där jag kommer inverterat, ger 2 grader positiv, vrider up disken mot "färdriktningen" o bromsar upp fallet med fortsatt 2 grader positiv (70mhp i det här fallet) sen "poppar" med negativ pitch o vrider upp...

Det jag var mest nyfiken på är om det är en begränsning i simmarna eller om man är ute o cyklar med tekniken...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Någon som kan det hela bättre får gärna kommentera, men är det inte så att du i broms-momentet (flare) ska ha noll eller negativ pitch för att bygga varv?

Men vad jag märkt är det väldigt svårt att bygga varv i Phoenix, när jag gör på samma sätt i verkligheten hörs en markant varvtalshöjning.

Skaffade next igår och provade lite autos, och det hade som ni säger inte mycket med verkligheten att göra. Det var lite mer som att stänga av motorn på backen.

En riktig 700a autoroterar lätt 1500rpm bara genom att flyga lite lagom neråt. Den här verkade inte villa hålla något varv överhuvudtaget.

Spelar inte så stor roll, simen funkar bra för övrigt tycker jag.
    T-Rex 700E DFC - Logo 690SX - Goblin 700 (Hello kitty) - VBar Control
    V-Bar Control flight analyzer

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Här finns en gammal tråd med lite tips: http://www.helisweden.se/showthread.php?t=10902

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Johan! Visa inlägg
    Någon som kan det hela bättre får gärna kommentera, men är det inte så att du i broms-momentet (flare) ska ha noll eller negativ pitch för att bygga varv?

Men vad jag märkt är det väldigt svårt att bygga varv i Phoenix, när jag gör på samma sätt i verkligheten hörs en markant varvtalshöjning.
    Ja, i mitt beskrivande fall var det positiv för jag var inverterad i klippet, matar man på mer än 3-4 grader med färdriktningen (pos eller neg) så bromsar det disken i next. Det går undan också, då blir det blir en tegelsten...

Ökar man flare och vertical flare så kan man bygga varv, i klippet har jag skruvat upp ganska rejält... därav min fråga, hjälper ju inte mycket om jag skruvar på det för att göra saker enklare om jag kraschar som en sten i verkligheten sen...

Det är den här effekten jag försöker få till, är det begränsning i simulatorn eller min teknik är frågan... det känns som det borde varva upp en del när man vrider upp i 70mhp, så just nu är min tes att simulatorn har begränsningar...

Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Johan! Visa inlägg
    Här finns en gammal tråd med lite tips: http://www.helisweden.se/showthread.php?t=10902
    Den typ bekräftar min teori att jag gör rätt i alla fall, det är 70mph i airspeed och jag har 2 grader i rätt riktning, 0 då händer inget i neXt

Inga problem att få snurr ens på förra lillskitens rotorblad i verkligeheten... inte auto då, men over speed som over speed...

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    jag gillar verkligen sista beskrivningen på denna hur man avslutar en auto
    auto.jpg
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    jag gillar verkligen sista beskrivningen på denna hur man avslutar en auto
    auto.jpg
    Haha!, klockren beskrivning..är precis så jag tänkt göra min första auto

Aktiv användare Björn Hs avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hahaha... Helge! Det där var en väldigt bra beskrivning...
    Urukay Carbon x 2 - V-bar Neo - Futaba T18MZ - Futaba 275+276 SV - Kontronik Kosmik - Kontronik Pyro 750-50 - Telme - SAB-Lipo

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •