T-Shirt Banner
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 42

Ämne: Simmar o Autos...

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014

Simmar o Autos...

Var på väg att stjäla en tråd så jag skapar en egen istället...

Har personligen inte gjort några autos att tala om i verkligheten, nån kontrollerad krasch kanske, men ingen kontrollerad auto eller spexig för den delen heller... Något jag gör en del i simulatorn däremot...

I Phoenix 5 var det rätt lätt, sen bytte jag till neXt, där var det i princip som att flyga en tegelsten. Skruvar man på sakerna i neXt så kan man få bladen att snurra upp, det är fortfarande löjligt lite...

Kanske gör fel, lagt upp en snutt när jag gör en inverterad auto...

Vore kul att få lite info från folk som gör dom på riktigt också, vilken sim är bäst för att köra autos, gärna med dismounts? Någon som har "the magic settings" i neXt? Jag kan ju skruva tills det blir "enkelt" men vad spelar det för roll om det visar sig att man bara gjort fel...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Är också lite nyfiken på autosar i simmen vs verkligheten eftersom jag funderar på att ta steget fullt ut å prova en i verkligheten vid ett tillfälle då jag känner mig modig, har själv bara kört Phoenix och lite heli-x, läst här att man ska ställa ner blade enertia i Phoenix, så lagt mig på 0.35 där på g700 och whiplashen som jag flyger mest..ingen aning om det är verklighetstroget eller ej..men är då iaf svårare att göra autosar

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    livan75 det ser bra ut, själv har jag inte börja auto ännu, kanske ska börja snart någon gång
    ** X7FZX3LP500L550SX
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Aktiv användare Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Stor skillnad mellan sim å verklighet när det gäller autos.
    Speciellt när det gäller vinden, med å mot osv.

Sen har du knappt nåt "groundeffect" i simmen.

Jag har alltid tyckt det är lättare att utföra autos på "riktigt".
    Men det har nog mest å göra med ljud och den överblick man har på fältet.
    Man lär sig lyssna på rotordisken, om den blöder ut för fort, eller om man har kvar kraft etc.
    Svårt att förklara i ord..

Mina 2 cent..
    Senast redigerat av Stålis den 2015-12-08 klockan 20:41.
    .:: 2x Align 760x F3C med blackshark fuse | Align 760x 3D ::.

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    en sak jag vet jäkla häng på 700 i verklighet

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ** X7FZX3LP500L550SX
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Jag övade autos i simmen först. Sedan när man vågade sig på dom irl så upptäckte jag att det var lättare att göra autos utomhus i stället för på en datorskärm. Har även vågad mig på en inverterad auto på goblin 500. Men den blödde ur varvet snabbare än jag han med, så det blev att köpa nya landningställ. En 700 hänger och hänger tills man pitchar fel......sedan går det tungt ner, been there done that too, he he
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Citat Ursprungligen postat av vic2007 Visa inlägg
    en sak jag vet jäkla häng på 700 i verklighet

Sent from my iPhone using Tapatalk
    då ska du känna hänget i en 800
    Goblin 500

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Den där auton såg bra ut livan75! Prövade irl i somras (ej inverterad utan "vanligt") med bailout vilket resulterade i byte av blad och mainshaft... Tänkte börja nu till våren igen efter att funderat på det ett par månader nu. Känns läskigt som F#¤ att stänga av livlinan uppe i luften, men intressant att höra att det kanske är lättare eller åtminstone lika lätt som på sim.. Blir å ta mod till sig och göra det. Antar att det bästa är att börja så stort som möjligt. Har 623mm blad som störst så får väl börja där. Finns flera bra videos om det på tuben. Lägg gärna upp nån film om/när du prövar
    GAUI NX4/X3, T-REX 450 Pro V2, Devil 420 - Spektrum DX8.

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Stålis Visa inlägg
    Stor skillnad mellan sim å verklighet när det gäller autos.
    Speciellt när det gäller vinden, med å mot osv.

Sen har du knappt nåt "groundeffect" i simmen.

Jag har alltid tyckt det är lättare att utföra autos på "riktigt".
    Men det har nog mest å göra med ljud och den överblick man har på fältet.
    Man lär sig lyssna på rotordisken, om den blöder ut för fort, eller om man har kvar kraft etc.
    Svårt att förklara i ord..

Mina 2 cent..
    Hur skall man tänka kring vinden, gå ner med eller mot den om du förstår vad jag menar? Har hört att rotorhastigheten bromsas om man får för mycket vind på rotorn "ovanifrån"; alltså om man har för stor lutning framåt i färdriktningen på rotordisken.
    Senast redigerat av Joslan den 2015-12-09 klockan 09:20.
    GAUI NX4/X3, T-REX 450 Pro V2, Devil 420 - Spektrum DX8.

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Nog är autosarna lättare irl. Har bara gjort 2st som resulterade puff i snön. Har tänkt träna nu i vinter lite autosar. En 800 rex tex hänger rätt länge och hovrar länge. Gjort det och bladestop i snö drivan.
    Phoenix känns som mer rätt än next. Men om man klarar autasarna i next så klarar man bra i verkligheten. I next glider helin jävligt dåligt.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •