T-Shirt Banner
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: FlygSim...........

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Feffesvl Visa inlägg
    När Riften kombineras med 3d motion tracking blir det nog riktigt trevligt med VR flygsim, då kommer man kunna se sina egna händer och fingrar. Muspekare känns inte så realistiskt när man sitter i cockpit ;-).

Ännu coolare när det kommer handskar med force feedback som simulerar känslan av att fysiskt ta i något.

Det är kul när man tänker på den explosion av utveckling vi har att se fram emot på simuleringsfronten de närmaste åren.
    Framtiden kommer bli mäktigt i sim världen. Finns dock extremt mycket att jobba på gällande grafiken i dagsläget. Men som du säger, blir väldigt spännande DCS har ju nyligt släppt nyare version där just grafikkortet nyttjad istället för CPU, så det är ett bra steg i rätt riktning.
    What the fuck is WTF?

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Själv föredrog jag SAS Flight Academy, där var det riktiga grejer 😂

Skickat från Galaxy S6 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Aktiv användare Robb@Ns avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Själv föredrog jag SAS Flight Academy, där var det riktiga grejer 😂

Nu sitter rju inte alla på ett par 100K men annars så tror jag dig nog 😂 har förövrigt varit på Västerås flygmuseum och flugit deras A320sim med en pensionerad SAS kapten han fick vara copilot!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Själv föredrog jag SAS Flight Academy, där var det riktiga grejer 

Har inte tid med det, vet du hur lång tid det tar att lära sig A10 warthogs vapensystem? Alla nya moduler ska läras när dom släppts och radar funktioner förstås. Näst kommande är Viggen som jag sucktar efter att få lära mig. Bomba ryska båtar utanför Gotland vore kul simulering.
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Oct 2012
    Är det någon som kör med Hotas joysticken? jag har sneglat på den länge nu!

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Robb@N Visa inlägg
    Är det någon som kör med Hotas joysticken? jag har sneglat på den länge nu!

Nix, inte jag.
    Sneglar själv på den eller X55 (har idagx52pro)
    måste dock bygga om mitt skrivbord för att få joysticken på mer korrekt höjd. Och bättre ställning mot roderpedalerna. Idag har jag i vissa tillfällen en joystick 100% ivägen av radarskärmen på bla Mirage 2000c. Störigt
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Oct 2012
    Jag är riktigt sugen på Hotas! den är riktigt läcker och har fått bra reviews. vad skönt att det finns fler nördar än jag 😂 hmm, jag såg en snubbe på tuben som hade satt skenor under skrivbordet. och joysticken satt perfekt! jag ska se om jag hittar den

Reg.datum
    Aug 2011
    Jag är riktigt sugen på Hotas! den är riktigt läcker och har fått bra reviews. vad skönt att det finns fler nördar än jag  hmm, jag såg en snubbe på tuben som hade satt skenor under skrivbordet. och joysticken satt perfekt! jag ska se om jag hittar den

Sjukt nördigt, vi försöker hålla militära termer (US) fox3 bl.a. Vid radarlock missiler osv Kort kommandon mm. ATC kontakt och massa konstiga saker. Vi är inte bra på det, men försöker. Imorgon ska vi tre mötas och lira hela helgen.
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Jag är riktigt sugen på Hotas! den är riktigt läcker och har fått bra reviews. vad skönt att det finns fler nördar än jag  hmm, jag såg en snubbe på tuben som hade satt skenor under skrivbordet. och joysticken satt perfekt! jag ska se om jag hittar den

Det var en kille här på forumet som sålde trackir åt mig, han hade en Hotas över också om jag inte minns fel! Hittar honom inte i mailen så tyvärr vet jag inte vem det var. Han kanske kommer in snart ser det här En liten bild på lite natt Interception. Jag flyger Mirage 2000c och polarna F15
    image.jpg
    image.jpg
    What the fuck is WTF?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Körde Viggen simmen två gånger i lumpen... det var grejer det... "grafiken" kanske inte var den bästa men jävlar vilken känsla det var att sitta i en fullt fungerande cockpit (piloten satt på sidan o instruerade så det var utan hydraulik o sånt...)
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •