T-Shirt Banner
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: FlygSim...........

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014

Question FlygSim...........

Hey.........

Någon som kan rekommendera ? Flygsimulator för Pc på Trafikflyg??? Kollade lite på tuben.........
    de verkar ju lite ballt?
    Är de med "flyg uppdrag" som med spel? Att man uppgraderar sig sjlv? ju mer man kan ju mer..............
    Någon som vet?

Aktiv användare Robb@Ns avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Airhauler har du ju, men då rekommenderar jag FSX PMDG 737 alt 777. det kör jag med. fungerar kanon! kika på tuben

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Testade lite i tidernas begynnelse men fann militärflygsimmarna betydligt roligare (EF2000 och ATF, AH64Longbow)...

Kollade lite på tuben när jag läste den här och det känns mest som "cash grabs", köp simulatorn sen pröjsa för flygplatser, plan etc etc. Kör mest racingsimulator nu (bil)...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare Robb@Ns avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Annars så finns ju DCS world. det är ju en riktigt grym simulator som inte kan jämföras med något annat!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag och polare lirar DCS om du är inne på krigssimulator. Riktigt kul, mycket tid går åt att lära sig nya vapensystem och mycket manual läsning. Vi lirar även en del X-plane10 för trafik flyg 777 bl.a. Annat.
    Sjukt kul, och beroende framkallande. Sitter ca 7-8 h i veckan med simulator. Tips är att inhandla joystick och trackir så du enkelt kan manövrera blicken i cockpit.
    Det är mycket tillfredställande att starta upp en 777 från Cold start, eller en Huey Heli
    What the fuck is WTF?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Impeller Visa inlägg
    Jag och polare lirar DCS om du är inne på krigssimulator. Riktigt kul, mycket tid går åt att lära sig nya vapensystem och mycket manual läsning. Vi lirar även en del X-plane10 för trafik flyg 777 bl.a. Annat.
    Sjukt kul, och beroende framkallande. Sitter ca 7-8 h i veckan med simulator. Tips är att inhandla joystick och trackir så du enkelt kan manövrera blicken i cockpit.
    Det är mycket tillfredställande att starta upp en 777 från Cold start, eller en Huey Heli
    Occulus Rift

https://www.oculus.com/en-us/rift/

Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Reg.datum
    Aug 2011
    Vi har kollat på den, men avvaktar nog till grafiken blir bättre Men inom kort är det ett måste, hehe
    kommer långt med trackir faktiskt, betydligt trevligare miljö speciellt när man dogfightar SU27r och liknande
    What the fuck is WTF?

Användare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Svårt hitta knapparna när du har en rift på skallen...

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Rogber Visa inlägg
    Svårt hitta knapparna när du har en rift på skallen...
    Nej, du tittar ju bara med riften eller trackir. "Trycka" på knappar gör du ju med musen
    What the fuck is WTF?

Aktiv användare Feffesvls avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Citat Ursprungligen postat av Impeller Visa inlägg
    Nej, du tittar ju bara med riften eller trackir. "Trycka" på knappar gör du ju med musen
    När Riften kombineras med 3d motion tracking blir det nog riktigt trevligt med VR flygsim, då kommer man kunna se sina egna händer och fingrar. Muspekare känns inte så realistiskt när man sitter i cockpit ;-).

Ännu coolare när det kommer handskar med force feedback som simulerar känslan av att fysiskt ta i något.

Det är kul när man tänker på den explosion av utveckling vi har att se fram emot på simuleringsfronten de närmaste åren.
    Goblin 770/V-bar ~ Airwolf 800/Naza-H ~ Henselit TDR/V-bar ~ Logo 550sx/V-bar ~ Goblin 380/Spirit ~ TBS Disco Pro quad ~ TBS Vendetta ~ TBS Gemini FPV race-hexa ~ Blade 180CFX, Radio Jeti DC-16 + Spektrum DX8 för BNF

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •