T-Shirt Banner
Sidan 14 av 14 FörstaFörsta ... 4121314
Resultat 131 till 138 av 138

Ämne: Nytt projekt igen! Hastighetsmätning av helikoptern.

I here you Teros...

Man skulle ju även kunna bygga in ett halvmanuellt läge is stil med nu kommer flygetyget snart, starta tidtagning. Om man ändå har någon som sitter vid datorn.

Den vita helin, måste ju vart skumma förhållanden, vi har kört vita flygplan som blir svarta ändå. Men det kan ju vara att tänka på, han får väl sätta stripes med eltejp på den.

Det är ju det här med tid. Den tid jag har brukar gå åt att mekla med millisekunderna för att få det bättre. Skulle ju även behövas en refactoring av iallafal C programmet (Och ta bort ett par buffrar som jag bara satt godtyckligt så det inte flödar över på en timme). Jag skall försöka hinna med lite när det blir semester, men jag tror ett halvmanuellt läge är det bästa.

Du får jättegärna hjälpa till om du vill, det är ju ett litet program även om det är lite kasst dokumenterat och även lite "snabbskrivet". Basstationen/GUI:t är skrivet i Python som du vet, det är ett sånt där språk som man lär sig direkt när man börjar använda det typ, sen tar det förståss tio år att bemästra men det gör inte jag heller...
    T-Rex 700E DFC - Logo 690SX - Goblin 700 (Hello kitty) - VBar Control
    V-Bar Control flight analyzer

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Tror faktiskt att ett halvmanuell skulle vara det bästa, jäkligt bra ide. Så som jag kör tävlingar så sitter jag vid datorn så det är inga problem.

Vi kommer att köra den vita igen i nått skede, är ju annat ljus då så det blir intressant.

Skall kolla lite på koden om jg kan göra nått till det.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Att lägga till en knapp och binda den till en def är ju inga bekymmer. Men ta mig fan jag kommer inte på vad det är jag skulle nollställa med den. Testade med att ändra 6 sekunders timern men tji fick jag. Finns ju egentligen ingen "stop run-state" där.

Måste ta nya tag nästa veckoslut när man kommit hem från arbetsresan. Tips emottages gärna

Ny användare
    Reg.datum
    Jul 2017
    After reading about this project on RC-Thoughts.com, I am very interested. Is the project continuing, or has the project ended.

There was talk about a windows version of the software. Has that happened? Thank you for entertaining my questions.

Efter att ha läst om detta projekt på RC-Thoughts.com är jag väldigt intresserad. Projektet fortsätter eller har projektet avslutats.

Det pratades om en Windows-version av programvaran. Har det hänt Tack för att du underhöll mina frågor.

The system works as is, just did an update to it. Windows version is however not a priority for me. You still need some Linux skills to set this up.
    T-Rex 700E DFC - Logo 690SX - Goblin 700 (Hello kitty) - VBar Control
    V-Bar Control flight analyzer

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Som känt så kör vi Speed Cup med detta system i Finland, tredje sommaren nu

Jobbar inom sjukhus-sektorn så jag plockade hem en 4-digit display (egentligen två st) och hackade in mig till den. Nu lyssnar den RS232 hur fint som helst

Snabb titt:

Blev ju tvungen att malla lite med en stativ:

Blir säkert bra till publiken!!

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Nice. Hade vart kul och kört några speedrepor med detta systemet.
    Vilken höjd bör man ligga på för att mätningen skall bli bra

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Rätt så förgivande faktiskt, lite beroende på vad som finns i horisonten men ca. 5-30m lite beroende på hur långt ifrån kameror man kör.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •