T-Shirt Banner
Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 99

Ämne: Digital Combat Simulator

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Riktigt snyggt. Vad det har hänt mycket sedan jag körde Ef2000 flysimulator för 15 år sen

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Det är bara damma av grejorna och installera DCS Vad som är kul med Eagle Dynamics (utvecklare dcs) är ju att det utvecklas varje dag, och anlitar 3parts utvecklare för olika maskiner och miljöer och you namn it. Många väntar förväntansfullt på AJS-37 viggen och F14 som släpps snart, mycket snart. Och inom sin tid släpps en ny Map Östersjön, då ska jag bomba ryska båtar med viggen Lite synd, fast förståeligt är att det tar sin tid ibland med updates osv, släpp av mya moduler. Men vilket jobb dom gör.
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011

Här är en bra Turtorial på UH-1H helikoptern. Sjukt roligt
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Ny helikopter släppt
    https://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
    Blir till att köpa till veckan och prova, återkommer när man lärt sig den.

I DCS utvecklas det för fullt på allt möjligt. Nästa stora grej är att 1.5 och 2.0 fusionera ihop till 2.5, det ser jag verkligen fram emot. Då kan man ge sig på riktigt långa stridsuppdrag.
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    What the fuck is WTF?

Aktiv användare AAKEEs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Verkar riktigt coolt.

Hur är det med track ir:en, upplever man det bra? (man vrider ju huvudet från skärmen...) Funderar om VR-glasögon kanske borde vara bättre ?
    Trex450SE FBL, 500ESP FBL, 700E v2 FBL, Hirobo SDX FBL, DJI F450, Robocat 280

Reg.datum
    Aug 2011
    För mycket annat att göra just nu egentligen men man blir ju riktigt sugen.

Är det Trackir som är bäst, ja då är det ju bara klicka i en :-)

Reg.datum
    Aug 2011
    Trackir är guld, jag resonerade som dig men det visade sig vara riktigt bra. Man kan justera "sikten" som man vill med snabbhet och man lyfter aldrig blicken från skärmen, men kan ändå se sidorodret jobba på Mirage 2000 när man landar

Vr glasögon i all ära, men tycker inte grafiken är bra nog än.
    Måndagar och torsdagar kör vi, need backup
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Hmm, lärde mig starta den idag, bra rotor rpm och motor OK , Men jag missar någon del då den är knappt hanterbar. Har slagit Trim ON men verkar inte funka. Måste finnas något gyro som ska slås på också

Sen blev det datorhaveri dock, så den ska till datordoktorn imorgon och bli friskt igen... Blir att prova starta 35cc istället då, kanske dags för årets första RC-flyg..
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Var på simträning i veckan, denna gång i en helt nybyggd simulator. Grafiken brukar vara rätt bra, men här är den helt stunning. Faktiskt så bra att det såg mer eller mindre exakt ut som IRL under en lowpass i en dalgång i franska alperna. Magiskt !

Nåja, när alla andra göromål på listan tar slut tar jag tag i DCS ! :-)

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av AAKEE Visa inlägg
    Var på simträning i veckan, denna gång i en helt nybyggd simulator. Grafiken brukar vara rätt bra, men här är den helt stunning. Faktiskt så bra att det såg mer eller mindre exakt ut som IRL under en lowpass i en dalgång i franska alperna. Magiskt !

Nåja, när alla andra göromål på listan tar slut tar jag tag i DCS ! :-)
    Gött att simulator tekniken går framåt så pass. Verkar vara ett stort behov/begär
    Min dator ska var inne på sista testerna efter att det framkommit att ett ramminne var kajko. Men snart så hoppas jag få flyga lite igen. Men nu ska man ju hinna flyga RC också
    What the fuck is WTF?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •