T-Shirt Banner
Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 81 till 89 av 89

Ämne: Digital Combat Simulator

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Jag fick en Thrustmaster T16000M FCS HOTAS i julklapp Så nu lirar jag lite också! Håller just nu på att lära mig A10C och har kommit så långt att jag kan göra en komplett cold-start utan fusklapp!

Är det någon av er som kan huey? Skulle vara schysst o få lite hjälp av någon med lite mer erfarenhet. Jag lyckas flyga den någolunda, men det går lite sådär... :P
    Hej Togi, som AAKEE säger, joina oss på skypen. AAKKEE har stenkoll på maskinerna och rotors. Har själv dålig k
    Koll hueyn, men jag och en kompis körde ikväll Gazell coopmission, dock inte super bra än. Snart kanske.

S
    Jag PMar mitt skype namn imorgon så får vi höras där.
    What the fuck is WTF?

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Schysst, ska bli skoj! Då hörs vi
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2013
    Detta har ni säkert sett, häftig simulator med två projektorer
    Raptor 90 5blads Hughes 500MD, Raptor 50 Hughes 530. Robbe UH-1D.

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Detta har ni säkert sett, häftig simulator med två projektorer
    Det där är DCS, det vi spelar👍 AAKEE började med att köpa Oculus Rift, och efter en hembesök hos honom så skyndade jag hem och köpte ett själv. Flyga VR och detta är så nära riktigt flygning man kan komma. Har gjort desktop pilot hobbyn ännu mer intressant. Fantastiskt att spela i världen 3d än att sitta framför en skärm😬

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Ny användare
    Reg.datum
    Dec 2017
    Hallå där, jag har nyligen skaffat Oculus Rift, och tittar lite på DCS just nu, har precis börjat, och har precis lärt mig att starta och flyga TF-51D, är extremt inne på att köra med Oculus Rift, men är lite orolig för alla keybinds man måste ha, för att peta av sig headsetet hela tiden för att kika ner på tangentbordet är inte så upphetsande, speciellt inte om man har glasögon som jag har :P

Just nu sitter jag med en för tok för dålig joystick, men får jag upp intresset för DCS och det går att spela ganska enkelt med Oculus Rift, så är jag villig att köpa mig några bättre saker att styra med. Pedaler har jag redan via min ratt jag har, så gasreglage och joystick är det som behövs, jag vill helst spela via Oculus Rift, men om spelet är in åt skogen roligt och för krångligt att spela via VR så blir jag ju tvungen att köpa ett TrackIR set igen :P

Just nu nöter jag och lär mig på egen hand. Och sitter o kikar på att köpa en modul, är riktigt sugen på AJS-37 Viggen modulen

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Kiptanoi Visa inlägg
    Hallå där, jag har nyligen skaffat Oculus Rift, och tittar lite på DCS just nu, har precis börjat, och har precis lärt mig att starta och flyga TF-51D, är extremt inne på att köra med Oculus Rift, men är lite orolig för alla keybinds man måste ha, för att peta av sig headsetet hela tiden för att kika ner på tangentbordet är inte så upphetsande, speciellt inte om man har glasögon som jag har

Just nu sitter jag med en för tok för dålig joystick, men får jag upp intresset för DCS och det går att spela ganska enkelt med Oculus Rift, så är jag villig att köpa mig några bättre saker att styra med. Pedaler har jag redan via min ratt jag har, så gasreglage och joystick är det som behövs, jag vill helst spela via Oculus Rift, men om spelet är in åt skogen roligt och för krångligt att spela via VR så blir jag ju tvungen att köpa ett TrackIR set igen

Just nu nöter jag och lär mig på egen hand. Och sitter o kikar på att köpa en modul, är riktigt sugen på AJS-37 Viggen modulen
    Du har PM

Kör du igång med VR kommer du INTE ångra dig Har inte kört på skärmen sen jag köpt oculus. Går inte beskriva, det måste upplevas. TRUST ME.

Binda är rätt enkelt, jag kan visa dig.
    Ang modul, ja viggen är en bra modul. Skulle dock valt mirage istället. Den är svinekel att lära sig (går fort) bra A2A fighter och man kan även markbomba, alltså en multiroll maskin. Viggen är inte jakt versionen, jag har den men flyger den väldigt sällan. FC3 tycker jag du ska köpa, får du med F15 och SU27-33 mm som är potenta.

Satt idag och spelade in lite radarjakt på några SU27r som jag tänkte lägga upp här, men fick inte till inspelning av ljudet.

Skickat från min SM-J730F via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Impeller Visa inlägg
    Du har PM

Kör du igång med VR kommer du INTE ångra dig Har inte kört på skärmen sen jag köpt oculus. Går inte beskriva, det måste upplevas. TRUST ME.

Binda är rätt enkelt, jag kan visa dig.
    Ang modul, ja viggen är en bra modul. Skulle dock valt mirage istället. Den är svinekel att lära sig (går fort) bra A2A fighter och man kan även markbomba, alltså en multiroll maskin. Viggen är inte jakt versionen, jag har den men flyger den väldigt sällan. FC3 tycker jag du ska köpa, får du med F15 och SU27-33 mm som är potenta.

Satt idag och spelade in lite radarjakt på några SU27r som jag tänkte lägga upp här, men fick inte till inspelning av ljudet.

Behövs ingen super avancerad joystick för att binda och flyga. Bra om man har några knappar osv. Såhär risig ser min cockpit ut hemma, men sitter ju avskärmad i vr så vem bryr sig

What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011

Den här är just släppt, Harrier aka widowmaker🤣den har jag kommit igång med lite, den är rent ut sagt lifsfarlig man fattar varför den kallas widowmakerMen kommer inte flyga så mycket med den. Men det är kul hovra med fast vinge eller flyga rote med huey (ser rätt stört ut)

Som sagt, vi är inte alls några proffs och vi gör det för att det är kul och mycket stoj och bus blir det. Så var inte rädd för att joina

What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Hellu boys
    Jag gjorde en video idag där jag flyger ett snabbt mission Air to Air fight. Vid 10:00 och 17:00 har ni striderna om ni inte orkar lyssna på mitt Norrländska dravel
    Som sagt, bara fråga på om det är några funderingar.
    Btw, min absolut första inspelning ever.. så var snäll. Jag har inte klurat ut hur jag får full bild genom VR utan att det ser dåligt ut. Tips emottages hjärtligt.
    What the fuck is WTF?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •