T-Shirt Banner
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Align G pro

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011

Align G pro

Hello

Har nyligen blivit med heli igen efter ngr år uppehåll men känns som jag totalt tappat det man hade snappat upp när man var mitt i det, nyligen skaffat en t rex 500 med ett medföljande Gpro, denna är tänkt att sitta i en skalakropp, i instruktionen står det att att man skall ha full neg samt pos pitch i ändlägena men det är knappast ngt jag behöver, iaf inte över 10 gr neg pitch, är det ngt problematiskt att bara ställa ner till mindre neg pitch eller skall jag bara låta det vara på max, detta är en skalaheli
    med rundflyg som enda syfte.

Med vänlig hälsning,
    /JaS
    Robbe Ec 145
    Align Airwolf 500

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2013
    Jack, gör som det står i manualen, sen ändrar du pitchen som vanligt när allt är inställt, gyrot måste veta endlägena både på pitch och det cycliska
    Raptor 90 5blads Hughes 500MD, Raptor 50 Hughes 530. Robbe UH-1D.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Gör som det står i manualen, när allt är klart kan du ställa in det du vill använda i din radios pitchkurva

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tack för svaren, följer manualen till punk o pricka.

Hälsningar
    /Jack
    Robbe Ec 145
    Align Airwolf 500

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag har börjat ställa in mitt gpro men stöter på patrull på ändlägena på ail och elev...trots att jag max atv på 120 i min Turnigy tgy i10 så kommer jag endast upp till 68% i programvaran som skall vara 100%, rudder, pitch och throttel har så det räcker till men inte här, ngn som vet vad detta kan bero eller har ngn lösning, enligt programmet skall det vara 100%.

/Jack
    Robbe Ec 145
    Align Airwolf 500

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Citat Ursprungligen postat av JaS Visa inlägg
    Jag har börjat ställa in mitt gpro men stöter på patrull på ändlägena på ail och elev...trots att jag max atv på 120 i min Turnigy tgy i10 så kommer jag endast upp till 68% i programvaran som skall vara 100%, rudder, pitch och throttel har så det räcker till men inte här, ngn som vet vad detta kan bero eller har ngn lösning, enligt programmet skall det vara 100%.

/Jack
    Kolla så dina dual-rates är på 100% eller vad som nu är max i din radio.
    Man brukar kunna ställa in dessa separat för ail, ele & rud.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av erfan Visa inlägg
    Kolla så dina dual-rates är på 100% eller vad som nu är max i din radio.
    Man brukar kunna ställa in dessa separat för ail, ele & rud.

Yes, du hade helt rätt, i menyn för dualrates stod allt på hundra men i menyn för rate på swashmixen stod allt på 50, höjde upp dessa och fick fulla utslag, höll på bli tokig för när jag gjorde ett digitalt utslagstest i radion så gick stapeln upp till max för att påvisa att det fanns mer att ge men när jag fysiskt rörde spaken kom jag bara upp till 68, nu visar den fulla utslag iaf.

Tack för hjälpen, lite mkt av allt nu med helt ny radio men det är bra att lära sig och framförallt uppdatera sig.

/Jack
    Robbe Ec 145
    Align Airwolf 500

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •