T-Shirt Banner
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Heli servon på planka?

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Det var hemskt vad det skulle gnällas om att de är kladdigt Då får ni väl byta till bensin plan så slipper ni kladdet och ljudet hehe
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Jag håller på att utveckla en kärnkraftsheli så slipper jag att ladda
    Daniel Ekström

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Bokar 1

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Jag håller på att utveckla en kärnkraftsheli så slipper jag att ladda
    Lite knepigt är det...
    Det finns en intressant historia kring detta då såväl USA som Sovjetunionen hade igång ganska stora projekt kring nukleärt drivna strategiska bombflygplan. Svårigheterna visade sig vara större än väntat, inte minst beroende på att behovet av strålskydd för besättningarna gjorde att nyttolasten gick mot noll. Enligt svårbekräftade uppgifter lär både Sovjets och USAs flygplan ha flugit med sina reaktorer igång, men utan att driva några system eller motorer ombord på flygplanen.

Tupolev Tu-95LAL
    Convair NB-36

Utvecklingen av interkontinentala missiler gjorde att det strategiska bombflygets roll minskade och projekten lades ner.

Eftersom jag laddar mina ackar hemma och har elavtal som innebär 100% kärnkraftel så kan jag i någon mening hävda att mina elhelikoptrar är nukleärt drivna

Gott Nytt År alla helikoptervänner!
    Senast redigerat av Mikael den 2016-12-31 klockan 18:56.

Citat Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
    Lite knepigt är det...
    Det finns en intressant historia kring detta då såväl USA som Sovjetunionen hade igång ganska stora projekt kring nukleärt drivna strategiska bombflygplan. Svårigheterna visade sig vara större än väntat, inte minst beroende på att behovet av strålskydd för besättningarna gjorde att nyttolasten gick mot noll. Enligt svårbekräftade uppgifter lär både Sovjets och USAs flygplan ha flugit med sina reaktorer igång, men utan att driva några system eller motorer ombord på flygplanen.

Tupolev Tu-95LAL
    Convair NB-36

Utvecklingen av interkontinentala missiler gjorde att det strategiska bombflygets roll minskade och projekten lades ner.

Eftersom jag laddar mina ackar hemma och har elavtal som innebär 100% kärnkraftel så kan jag i någon mening hävda att mina elhelikoptrar är nukleärt drivna

Gott Nytt År alla helikoptervänner!
    Ja det är nog omöjligt att bygga en kärnkraftsanläggning till en modellheli. Krävs mer plats än vad man tror.
    Angående strålning så har jag hört att det är hälsosamt
    Daniel Ekström

Citat Ursprungligen postat av runnjarn Visa inlägg
    Bokar 1
    He he uppskrivet
    Daniel Ekström

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •