Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Protos max V2

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Tackar! Men eller hur, ringar på vattnet har jag varit sugen enda sen jag såg den här videon

Är som ytterligare en spänningsfaktor i det hela..som om det nu behövdes
    Skulle bara haft lite billigare elektronik, skulle ju gråta blod om man plumsa med den i detta utförandet
    Men kul är det helt klart
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Reg.datum
    Apr 2013
    Detta är ju egentligen en videotråd, men eftersom rubriken stämmer så skriver jag här.
    Undrar ni som flyger protos max v2, och efterföljande modeller leggero osv, om ni upplevt någon skillnad på uppgraderingarna, tänker först och främst på tailhuset, läste någonstans att den skulle bli bättre på autos med nya tailhuset? Även synpunkter i övrigt på uppgraderingar osv
    Tycker det är en härlig modell att flyga så tänkte skruva ihop min så den blir flygklar igen.
    Är det någon som går i säljtankar så får ni också hojta till via pm, delar är ju inte jättelätt att få tag i, verkar som xlpower inte sätter protosdelarna i första prioritet
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Detta är ju egentligen en videotråd, men eftersom rubriken stämmer så skriver jag här.
    Undrar ni som flyger protos max v2, och efterföljande modeller leggero osv, om ni upplevt någon skillnad på uppgraderingarna, tänker först och främst på tailhuset, läste någonstans att den skulle bli bättre på autos med nya tailhuset? Även synpunkter i övrigt på uppgraderingar osv
    Tycker det är en härlig modell att flyga så tänkte skruva ihop min så den blir flygklar igen.
    Är det någon som går i säljtankar så får ni också hojta till via pm, delar är ju inte jättelätt att få tag i, verkar som xlpower inte sätter protosdelarna i första prioritet
    Jag satte på nya tailhuset och det var en stor skillnad hur länge rotorn gick under spooldown så det tillsammans med leggero ramen var nog de största skillnaderna som man direkt kände.

När det gäller autos så hade jag EVO modellen som var lite tyngre (5,9kg) men X-tailen märktes ändå. På den lättare modellen kommer du märka av det än mer. Satte sen på VTX 717 vilket gjorde att man inte längre brydde sig om vikt. Grym kombo om du frågar mig!
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Reg.datum
    Apr 2013
    Härligt, precis vad jag inte ville höra, nu blir det dyrare då jag måste uppgradera också
    frågade mest då jag sett xlp specter verkar gått tillbaka till ett taildrev som liknar gamla protosdrevet, men då funkar den alltså klockrent.
    Det enda jag inte gillat med protosen är just att den går tungt vid autosar, så kan man förbättra det iaf lite så tycker jag det är värt det.
    Har ju ett par nya vtx 717 som jag aldrig provat på någon modell, så dem ska få tjänstgöra på både logon och protosen, ska bli kul å se hur jag gillar dem, verkar som dem flesta kör protosen med lite längre blad, har ännu bara provat switch 693 och rail 696 samt ett par cyclone i typ samma längd har jag för mig, så måste provas med längre blad..men risken är att jag kommer köra med kortare blad efter jag provat

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •