T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Ny överock!

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Hej, grejjan har kommit och dom ser bra ut. Jag kommer inte att bygga om nu utan det blir nog i slutet på sommaren eller hösten för en närstående har blivit sjuk och ska opereras nästa vecka, och det blir en lång konvalecent. Återkommer senare.
    Hade det.
    Matti

Hoppas du har sett att vi ska ha en stor skala/vintage heli meeting i augusti i Motala.
    Kolla även in gruppen "Scale Heli Sweden" på FB om du inte redan är med där.

//Fredrik

Citat Ursprungligen postat av simjet Visa inlägg
    Hej, nu går beställning iväg på skalakropp till 600. Efter info så gjuter dom kroppar som dom inte lackar också . Känns bra att få en snygg 600 maskin också som man kan lufta emellan 800 också med stil på metings. Har ju flygit i 45 år och dom senaste 16år med turbin, så det blir en tuff omställning till Hkp. Tror det blir lite jobbigt men jag kommer också att fuska med nån proppkärra också ibland framför allt dubbeldäckare som jag är svag för.

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Hej. Jodå jag har sett meetinget i Motala, och kan jag så tittar vi in där och super in lite inspiration och stämning på skaladiggarna.
    FB har jag inget övers för, så där är jag inte med.
    //Matti

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Hej, skalakroppen till 600 är såld till Danmark, och har nu tagit an airwolfen till hundra procent. Skulle börja hovra i lördags men fick tokvibbar i rotorn så jag avbröt. Vägde bladen igen och det skillde ju 0.4mm i längd också. Viktmässigt skillnad på 0.4gr. Provar igen imorgon om vädret tillåter.
    Mvh
    Matti

Viktmässig skillnad på en 50-size-helis blad ska väl vara OK under 1 gram? Speciellt i skala-heli-varvtal? Eller var det 10 år sedan det var så? :-)

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Tja ha, hur det var för skalahkp för 10 år sen vete klåen! Då var det bara jettar för mig, så det är nu man får försöka få ordning på torpet på dessa maskiner också.

simjet? Jag har en Simjet 1300 (om jag minns rätt), vad ska jag göra med den? Går den att använda? :-D På tal om nåt helt annat...

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Ja säkert, om du vill sälja den så lägg in annons på RCFF, eller kolla med CS-Turbin om du behöver delar till den. Han tillverkar delar om det behövs eller gör lagerbyten och service.

Citat Ursprungligen postat av simjet Visa inlägg
    Ja säkert, om du vill sälja den så lägg in annons på RCFF, eller kolla med CS-Turbin om du behöver delar till den. Han tillverkar delar om det behövs eller gör lagerbyten och service.
    Tackar! Mailade honom för bra länge sedan, men ingen respons, får ligga på lite.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •