T-Shirt Banner
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 55

Ämne: PajalaKolari Woodshipmeet 2017

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011

PajalaKolari Woodshipmeet 2017

Hejsan allesammans! Vi kommer att arrangera denna träff igen. Tidpunkten är 9-11/6 alltså 2 veckor före midsommar. Plats den samma aavahelukka flygplats nära Ylläs skidort Finland. Mer info kommer eftersom. Finns stuga med wifi som fungerar med solpanel men ingen ström. Egen elaggregat behövs för laddning av liposar. Själv kör jag med kipor 2600 så lite el går att dela. Bastun är ved eldad med kanon skön värme. Kom och basta i en riktig suomi sauna och flyg hela natten om man vill. Mörkt blire inte på 24h. Stugan rymmer ca 10 pers och Äkäslompolo by är nära ca 10km. Där finns stugor om man vill hyra. Tält, husvagn-bil går att parkera nära flygplatsen. Hela helgen kostar ca 20€ som går till flygplatsens klubb. Vi som arrangerar tar inget. Bara vi får vara och mysa och flyga rc.

Kaffe kanske lite grill korv kommer vi att köpa som säljs med ingen vinst. Eller ta med egen mat.

Välkommen till en mys flyg helg i midnattsolens fina strålar. Hoppas vädret blir bra.

Kanske en hel vecka med familjen. Fjällvandring downhill fiske m.m. Det finns aktiviteter runt om kring.

Här lite info om stugor i närheten. http://www.yllaksenmatkailu.fi/kaikk...ffyllas#anchor

OBS! Rubinrc ger 10% till deltagarna som kommer till PKWSM. Bra om oturen eller service intervallet närmar sig.
    Senast redigerat av 338federal den 2017-05-08 klockan 12:20.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    det hade ju faktisk vart jävligt ballt om man kunde samla ett gäng från söder och komma upp och se hur det går till på era träffar.
    jag skall fundera om jag inte kan hitta en bra ursäkt att åka norrut nästa år oavsett om man får någon med sig eller inte.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    det hade ju faktisk vart jävligt ballt om man kunde samla ett gäng från söder och komma upp och se hur det går till på era träffar.
    jag skall fundera om jag inte kan hitta en bra ursäkt att åka norrut nästa år oavsett om man får någon med sig eller inte.
    Så välkommen till midnattsol flyg.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ca 1200 km och knappt 14 timmar om man kör (från våra hemtrakter, Helge).
    Visst vore det ett äventyr, även om restiden är längre än till LA (ca 11 timmar direkt)...
    Ibland är det en fördel att bo i Överkalix, eller Pajala, eller hur 338federal?

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Hade varit kul men det ligger lite o centalt. Ta husvagnen om man får sälskap eller egoistbilen om den är klar då.
    Flyger WL toys 977, Tarot 450 DFC, T-Rex 500 DFC, T-Rex 550 DFC med Spektrum DX6

Man kanske skulle åka ner till denna träff. Jag har väl inte mer än 50 mil ner dit.
    Daniel Ekström

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Man kanske skulle åka ner till denna träff. Jag har väl inte mer än 50 mil ner dit.
    He he, det måste kännas lite speciellt och säga ,, åka neråt,, till Pajala

Skickat från min iPad med Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

He he, det måste kännas lite speciellt och säga ,, åka neråt,, till Pajala

Skickat från min iPad med Tapatalk
    Ja helt klart
    Daniel Ekström

Användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Sverige och Tyskland har ungefär samma area..Det kan man inte tro..Sverige är som en wurst.

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag kommer i vanlig ordning.. får se om det blir med planka eller bara för att öla finsk bärs
    What the fuck is WTF?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •