T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sänka ljudnivån på TRM 30cc gasser

Ny användare
    Reg.datum
    Dec 2016

Sänka ljudnivån på TRM 30cc gasser

Någon som provat att extradämpat.t.ex. hatori mufflern. Risken är kanske att motorn går varm om motståndet blir för högt?

Forum-räv
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    1
    2 takt och dämp går hand i hand och en hel vetenskap. Vad som genererar ljud är dels 30 cc sedan en vansinnigt varv. Svårt att göra nått själv här du får vända dig till motorbyggarna i USA skulle jag tro.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    För länge sedan provade jag med en liten extra dämpare efter en Centruty dämpare. Ljudet blev lägre, så blev också motor effekten :-(

Ny användare
    Reg.datum
    Dec 2016
    Flyger mycket med 100cc flygplan där jag lyckats få ner ljudnivån och variationen på varvtal gör ljudet behagligare, problemet med en helimotor är det konstanta vartalet. Hur upplever ni ljudet från dom vassare gasser maskinerna, själv så gillar när man hör ljudet från rotorn.

Forum-räv
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    1
    Heli motorerna är topp trimmade och har ett ideal varv där dom ska lämna max effekt där var vi flyger och på en liten motor som 30 cc är så ställer det ännu större krav på dämpen.
    Ett plan med en 100 cc motor har ett helt annat utgångsläge dels mer än tre gånger större volym sedan om du skulle maxa den motorn så står du för samma utgångsläge. Plankorna har helt andra behov av motor jämfört med en heli så det blir som äpplen och päron där…

Ny användare
    Reg.datum
    Dec 2016
    Det är sant

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •