T-Shirt Banner
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Blade MCPX

Aktiv användare Robb@Ns avatar
    Reg.datum
    Oct 2012

Blade MCPX

Sedan ett par år tillbaka så äger jag en MCPX V1. Nu har ramen spruckit på vispen och jag undrar ifall det är samma ram på V1 och V2 eller är det mer än motorerna som skiljer?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Reg.datum
    Oct 2012
    Eller ramen är hel, men inte stället.

Piggen ifrån stället sitter fast i ramen. Så jag tänkte att det säkert är lättare att byta ut ramen än att försöka få loss Piggen. Ni lite mer erfarna kanske har något tips?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Tryck i en knappnål och lirka upp piggen....
    / Jonas

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Har bytt flera såna ramar just av det skälet, helt hopplöst att få ut om den sitter bra från början.

Köpte senare ett cf-landställ som hade infästningspiggen i alu, den höll betydligt bättre, gick aldrig av utan åkte ur istället.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | DS16, DX9

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Jag borrade ur den med en borr som var lite mindre och sedan peta ur "röret" som var kvar.
    Flyger HK 450 clone, Solo PRO 126.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Har bytt flera såna ramar just av det skälet, helt hopplöst att få ut om den sitter bra från början.

Köpte senare ett cf-landställ som hade infästningspiggen i alu, den höll betydligt bättre, gick aldrig av utan åkte ur istället.
    Det började gå ramar när jag gjorde samma sak... inte testat själv, men detta är typ det sista stället man behöver köpa

Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Reg.datum
    Oct 2012
    Jag har fått jätte många kanon svar! Nu är jag äntligen påväg hem ifrån semestern. Så nu ska jag kika lite på olika lösningar😎

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Gammal tråd, men ett tips: Jag har tagit tunn pianotråd, 0.4 mm, bockat till två delar, en för främre piggen och en för bakre piggen. De är bockade enligt bifogad bild. Sen har jag bara tejpat fast dem på befintligt landningsställ, där piggarna är borta redan. Funkar jättebra! Det kan hända att tråden böjer sig, men det är bara att böja tillbaka.stall.jpg

Reg.datum
    Oct 2012
    Citat Ursprungligen postat av mikaelbe Visa inlägg
    Gammal tråd, men ett tips: Jag har tagit tunn pianotråd, 0.4 mm, bockat till två delar, en för främre piggen och en för bakre piggen. De är bockade enligt bifogad bild. Sen har jag bara tejpat fast dem på befintligt landningsställ, där piggarna är borta redan. Funkar jättebra! Det kan hända att tråden böjer sig, men det är bara att böja tillbaka.stall.jpg
    Bättre sent än aldrig ska testa detta också nu ska jag köpa ny radio bara, sen kan dem flyga igen

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Kan bli problem med ny radio. MCPX v1 och V2 använder DSM2 och från januari 2015 får bara DSMX säljas i Sverige. Så om du kan få tag på en äldre Spektrum radio. Själv använder jag Taranis X9D med en OrangeRX modul som hanterar DSM2.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •