Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Goblin 380 kse

Goblin 380 kse

Hej är sugen att köpa en 3 bladig goblin kse 380.
    Min fråga är om det funkar att använda en mini vbar på den typen av huvud

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Det skall inte vara nån speciell skillnad på Mini Vbar och andra gyron.
    Jag brukar ställa ner agility ca. 10 enheter på Mini Vbar, för jag tycker den blir lite för mycket "formula 1" annars.
    Sen är väl trebladigt ännu kvickare, sägs det. Är det gain, som skall minskas också?
    Nån som kör trebladigt får fylla på här.
    Det kan också vara lämpligt att välja lite lägre varv att börja med, så en pinion med
    en kugge mindre hade jag valt!

Tack för bra info
    Är det någon som vet mer om detta så får ni gärna fylla i.

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Maingain får sänkas rejält och testa sig fram. Tror att jag sänkte 30 points. Men en rolig jäkel i alla varv. Själv flyger jag 2700-3200. 3500 varv blev den riktigt galen jävel.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Låter trevligt
    Ställer man in mini vbaren som vanligt i v stabi som att man har två blad och går sen in och sänker dom aktuella värdena

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av anders69lundell Visa inlägg
    Låter trevligt
    Ställer man in mini vbaren som vanligt i v stabi som att man har två blad och går sen in och sänker dom aktuella värdena

Japp, trebladigt är ingen skillnad för gyrot på de flesta huvudena (bladen är fortfarande 90 grader förskjutna i förhållande till swashen), så alla gyron "har stöd" för det. Enda skillnaden för gyrot är att man har en stabilare rotor, så man får sänka gainet på cyclic typ en tredjedel mot vad man brukar ha.
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 700 // Goblin Urukay
    VBar Control, Jeti DS16, Spektrum DX7 g2

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Vet inte hur headgains på Vbar fungerar, vssa gyron har både justerbara P,I,D-gains på både ail/ele. Vissa har endast ett enda värde som styrs av en fördelningsnyckel utan möjlighet att justera det själv.

Jag tragglade en del med min 570kse innan mitt gyro fick en egen 3-blads preset. Tyckte det var en klar förbättring mot vad jag själv kunde få fram. Bygger på nåt sånt här i skillnad mot tvåbladig setup.

Ail P-gain - dela ditt värde med 3
    Ele P-gain - dela ditt värde med 3.9
    Ele D-gain - dela ditt värde med 1,25

Om det är viktigt eller inte beror på hur petig man är, går kanske heller inte att direktöversätta till annat gyro, men ger en indikation vad man kan ge sig på först om man vill.
    OXY5 :: 700Sport :: Kraken | Brain & Jeti

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Vet inte hur headgains på Vbar fungerar, vssa gyron har både justerbara P,I,D-gains på både ail/ele. Vissa har endast ett enda värde som styrs av en fördelningsnyckel utan möjlighet att justera det själv.

Jag tragglade en del med min 570kse innan mitt gyro fick en egen 3-blads preset. Tyckte det var en klar förbättring mot vad jag själv kunde få fram. Bygger på nåt sånt här i skillnad mot tvåbladig setup.

Ail P-gain - dela ditt värde med 3
    Ele P-gain - dela ditt värde med 3.9
    Ele D-gain - dela ditt värde med 1,25

Om det är viktigt eller inte beror på hur petig man är, går kanske heller inte att direktöversätta till annat gyro, men ger en indikation vad man kan ge sig på först om man vill.
    Man har ett huvud-gain på vbar som justerar alla gains litegranna, sen kan man gå in och finjustera individuella gains efteråt.
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 700 // Goblin Urukay
    VBar Control, Jeti DS16, Spektrum DX7 g2

En annan sak som jag funderar på är om man har högre påfrestningar på servona med tre blads huvudet eller det funkar med dom jag har idag på den mks hv93

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    MKS HV93 funkar bra på min

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •