T-Shirt Banner
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Långtidstest: Turnigy vs SLS X-Cube

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016

Långtidstest: Turnigy vs SLS X-Cube

Jag köpte två par Turnigy 40C 62 5000mAh accar efter kraschat två gånger och pajat 4 x SLS 62 5000mAh accar.

Nu har jag haft accarna i ca 6 månader, de är laddade ungefär 50 ggr var. Den ena accen håller redan på att ge upp. Spänningen i cell 1 och cell 6 är "konstig" i förhållande till de andra cellerna och laddaren orkar inte balansera accen ordentligt. Ibland är spänningen högre i cell 1 och 6 (t.ex. under laddning) men efter laddning sjunker spänningen mer än de andra accarna. Sista flygningen gick LVC in, trodde först det var mAh räknaren som var konstig (då jag håller på att kalibrera den) men det var accen som pajade.

Mina SLS Xcube som jag köpte förra året som minst har 150 laddningar var håller spänningen hur fint som helst och är alltid perfekt balancerade.

Man får vad man betalar för...

Nu skall jag kassera ena 40C accen, den andra turnigyn åker in i Logo 550SX och så får vi se hur länge den lever där...

Sen blir det att beställa några nya SLS X-Cube då de verkar hålla och vara prisvärda!

/N

Användare
    Reg.datum
    Jul 2015
    Hur har det gått med den andra acken?

Forum-räv Xorcesss avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    trist ! Mina turnigy accar är flera år gammla och har använts på allt ifrån tre 550 till trex 800 och nu goblin 500. Funkar prima. Verkar vara lite lotto att köpa dom.
    Goblin 500

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Köpte fyra st och två av dem verkar väldigt bra, jämn spänning osv. En är halvbra och en är mindre bra. De kostade 75% av SLS om jag kommer ihåg rätt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •