T-Shirt Banner
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Tips på kraftig laddare

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Revolectrix har hintat lite om att de kommer en ny serie med laddare nån gång under året med inbyggd bump, det blir intressant att se!
    Fasiken. Måste sälja min och köpa en sådan.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Användare
    Reg.datum
    Oct 2016
    Det händer ju en del med utbudet nu. Jag skulle nog titta på iSDT- laddare som klarar 300W (14A).
    Två sådana kostar mindre än dom flesta andra dubbelladdare. iSDT 300W 473 kr st från Bangood t ex.
    Dom verkar helt ok som laddare, men är ganska kass på urladdning.
    Ett powersupply behövs ju dessutom, men det gäller ju för de flesta alternativ.

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av bolan Visa inlägg
    Det händer ju en del med utbudet nu. Jag skulle nog titta på iSDT- laddare som klarar 300W (14A).
    Två sådana kostar mindre än dom flesta andra dubbelladdare. iSDT 300W 473 kr st från Bangood t ex.
    Dom verkar helt ok som laddare, men är ganska kass på urladdning.
    Ett powersupply behövs ju dessutom, men det gäller ju för de flesta alternativ.
    Några har kört med dessa. En värsting och 2st isdt till mindre liposar.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Icharger eller powerlab

Sent from my iPhone using Tapatalk

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av erfan Visa inlägg
    Icharger eller powerlab

Sent from my iPhone using Tapatalk
    för mig är svaret enkelt då 3 st Icharger har poffad för mig 4010 duo 2ggr, 308 duo 1 gång
    och mina powerlabs är hur stabila som helst samt att man kan göra hur många inställningar som man önskar göra i Powerlab.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    för mig är svaret enkelt då 3 st Icharger har poffad för mig 4010 duo 2ggr, 308 duo 1 gång
    och mina powerlabs är hur stabila som helst samt att man kan göra hur många inställningar som man önskar göra i Powerlab.
    PowerLab
    Jag ställer gärna upp i kön bakom alla som vill hylla PowerLab.
    Jag har iofs. en iCharger 106B+ och en "nästan likadan/klon" som jag också är helnöjda med, men 250 watt och tio ampere går ju inte att jämföra med PL8-ans 1344 watt och 40 ampere om man ska ladda lite större ackar.
    Användargränssnittet i PL8 är inte så vackert. När man vant sig är det ändå enkelt. Jag använder nästan bara två program, balanserad laddning och storage. Balanskontakterna på PL8 är lite speciella, men när man väl fått till det är det inget problem. Jag gjorde kablaget själv.

Intressant drag...
    Jag vet inget om denna laddare mer än att den har upp till 6 (sex!) ampere balanseringsström.
    https://rotordisc.dk/shop/cb86-plus-...al-10267p.html

Det låter lite som på (eller över) gränsen för vad balanskontakter och balanssladdar klarar av.
    För mina vanor tycker jag dock att 156 watt och 6 ampere är lite för lite.
    Om den haft 250 watt och 10 ampere så hade man kunnat ladda två 6S 5Ah-ackar om man inte har alltför brottom...

mvh/Bo

NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag har varit nyfiken på ny laddare en längre tid, inget fel på min Hyperion 720Duo men saknar IR per cell istället för hela accen.
    Då det inte bara är Helge som "grillat" en Icharger så blev valet tillslut en Revolectrix.
    http://www.store.revolectrix.com/Pro...0DUO/GT1000_67

Det som slog mig direkt är att PowerLab produkterna ser "proffsigare" dvs kanske några kronor mer på knappar/vred som känns lite "billiga".
    Menyer och laddning fungerar hur bra som helst och enkelt komma igång, minuset är att den inte går att koppla "bump" till den.

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Vette Visa inlägg
    Jag har varit nyfiken på ny laddare en längre tid, inget fel på min Hyperion 720Duo men saknar IR per cell istället för hela accen.
    Menar du 720Duo3 eller finns det en 720Duo också? Min 720Duo3 har IR per cell i alla fall och laddar väldigt bra, något långsammare balansering än iChargern men i övrigt en bra laddare.

Tänkte så det inte bara är en mjukvarugrej. 5.04 är senaste version daterat 150511.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Är en Duo3 och vet inte sw i den, kanske gör ett försök och laddar om den....

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Vette Visa inlägg
    Är en Duo3 och vet inte sw i den, kanske gör ett försök och laddar om den....
    När du laddar, tryck MODE två gånger och pil upp har jag för mig, så kommer först volt per cell, sen IR per cell upp i displayen.

Du kanske redan vet, men du kan också redigera varje förprogrammerat batteri genom datorn också, så att göra en default setting för varje ack och ev fler i serie och sen storage tyckte jag var rätt bra med den. Gör att det går snabbt när man använder den i vardagen sen.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •