T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Bensin helikopter och vad ska man köpa?

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2017

Bensin helikopter och vad ska man köpa?

Hej Alla... är ny här på forumet

Är sugen på en bensin helikopter, helst skala men inget krav. Har sneglat en del på Vario men som sagt nya så kostar dom därefter Har dålig koll på marknaden men vad finns det mer för okey fabrikat och helisar. Kan ni rekommendera några!

Finns det någon svensk återförsäljare av bensin helikoptrar eller vart är lättast att beställa från?!

Eller om någon trycker på en fin begagnad kanske, gärna komplett

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2013
    Tjena Robban
    Det finns en del bensin helikoptrar på marknaden, dock är dom inte rena bensinare, utan oftast är det en konverterings sats till en befintlig el eller nitro maskin. Vario, ja dom är dyra, men du får vad du betalar för, och begagnad marknaden för dessa i Sverige är dålig, brukar dyka upp en gång om året. Det finns konverteringskit till Align, Century, Goblin mm för 23 och 26 cc motorer, men OS har gjort en bensinmotor som är i 90storlek till dom stora helisarna 700-800storlek Sen brukar det dyka upp lite äldre maskiner, och har man ingen koll så kan det vara ett dåligt köp, eller tvärt om. Det finns ingen återförsäljare i Sverige som säljer bensinhelisar, utan dom säljer de helisar jag nämner ovan, sen är det bara att leta på nätet så hittar du konverteringskit.
    Har du facebook så kan du bli medlem i Scale heli Sweden, där finns det mycket bensinare, och ställ även frågan där, kanske det är någon som sitter och trycker på en bra maskin som dom vill sälja.
    Raptor 90 5blads Hughes 500MD, Raptor 50 Hughes 530. Robbe UH-1D.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2013
    Såg att det finns en Vario bensinare med BO 105 kropp, 4blads huvud komplett men inte färdigbyggd till salu i gruppen som jag nämde på facebook
    Raptor 90 5blads Hughes 500MD, Raptor 50 Hughes 530. Robbe UH-1D.

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Ah tack för ett uttömmande svar

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Nu säljer ju http://webshop.rcsweden.com/sv/ bensinhelikopter i sverige ,finnes även i tyskland https://miniatureaircraftusa.com/miniair/ och i usa http://www.centuryheli.com samt JR har en bensinhelikopter http://www.horizonhobby.com/product/...gine-jrp988255 som är renodlade bensinhelikopter inga konverteringssattser som Mattias säger sen finns ju gobblin med flera som då har en konverterings satts http://store.gas-powered-helicopters.com/Default.asp
    MVH Uffe

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Citat Ursprungligen postat av Uffe40 Visa inlägg
    ... JR har en bensinhelikopter http://www.horizonhobby.com/product/...gine-jrp988255 ...
    Jag har haft förmånen att få provflyga en GSR-260 FBL då jag var på jobbresa i Japan. Det var en suveränt härlig helikopter att flyga och kvaliteten verkade vara på topp. Jag var väldigt nära att köpa med mig en hem, men tyvärr verkar JR i stort sett ha "stängt butiken". Även i Japan är nu reservdelsläget problematiskt. Ledsamt är ordet...

GSR-260.jpg
    Senast redigerat av Mikael den 2017-03-29 klockan 20:50.

Måste bara fråga... Robban, du har alltså vana med RC-helikopter eftersom du är ute efter en stor bensin-skala-heli? Jag vet att det finns de som köper en Vario-skala som första heli för att komma igång direkt, men sen har de skaffat mindre enklare helisar för att lära sig lite mer före de ger sig på bjässen.

Jag ska också ha en Vario bara jag blir av med lite andra så jag kommer intressant följa hur det går. =) Första Varion kanske är bäst satsa på en med rak bom och ingen fenestron. 2-bladigt är förstås enklare (går att att uppgradera till fler-bladiga).

Tar inte TZ Import in Vario? Sverige? Annars ta från Tyskland direkt.

Forum-räv
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    1
    Jag har en X-cell Wippa gasser och den flyger riktigt fint med VBar. Wippan är en modern gasser en av få riktiga moderna med riktig menar jag att den är byggd gasser. Med en riktig tunad motor från förädlarna så är den förbaskat bra på alla plan, räcker till allt från 3D till mys flyg. Flyger runt 17 minuter på en tank och huvudet pallar inte så mkt mer på mig. Mitt ända tips är att köpa en tunad balanserad motor från motorbyggarna dom andra vibrerar som jag har testat och är slöa. Kan rekommendera gasser man ska ha en i samlingen i min lilla värld.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Century med sin Radikal gasser serie har tyvärr sedan en tid slängt in handuken, de tillverkar/säljer nu bara DJi profukterna tyvärr.

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    [QUOTE=Ålänning;195987]Måste bara fråga... Robban, du har alltså vana med RC-helikopter eftersom du är ute efter en stor bensin-skala-heli? Jag vet att det finns de som köper en Vario-skala som första heli för att komma igång direkt, men sen har de skaffat mindre enklare helisar för att lära sig lite mer före de ger sig på bjässen.

Jag ska också ha en Vario bara jag blir av med lite andra så jag kommer intressant följa hur det går. =) Första Varion kanske är bäst satsa på en med rak bom och ingen fenestron. 2-bladigt är förstås enklare (går att att uppgradera till fler-bladiga).

Det blev en Vario ialla fall, starta en ny tråd i skala Har flygit en del i mina yngre dar dock inte 3D men mindre skalahelis, kanske är lite ringrostig nu men hehe man kan aldrig köpa en mindre heli än den man hade innan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •