T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En cell låg spänning

Aktiv användare latjos avatar
    Reg.datum
    Oct 2015

En cell låg spänning

Hej
    märkte när jag balansladdade ett 6s zippo kompakt 2700mA/h att en cell gick upp till 4,25V.
    Flög mina 6 min,landade,när jag hämtatade helin larmade esc:en mätte cellspänning samma cell 2,95V,dom andra 3,85V.
    prövade att ladda igen men det är nåt knas med den cellen,uppnår 4,2V långt före dom andra och verkar inte ha nån kapacitet
    att tala om.Acken är nästan ny 6 cykler köpt på HK europa.Vad jag förstår gäller inte garantin på batterier på HK.
    Finns det nån räddning?
    Goblin 570 carbon- AR7200BX-Urukay Vbar blueline 5.3Pro-Blade130x-Lynx Oxy3 MiniVbar-Goblin 420 Spirit pro

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Kan du mäta RI?
    Den cellen verkar inte på bra....
    / Jonas

Skickat från Taranis via Taptalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    En död cell är en död cell. Drick en begravningsöl och kasta accen (eller gör om till 5 cell om du har nytta av det).

Har två zippy compact som gett upp efter bara ett par cykler, väldigt störigt!

/N

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    HK har visst garanti, du har 30 dagar efter du fått batteriet att reklamera den...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aktiv användare latjos avatar
    Reg.datum
    Oct 2015
    Kan ju inte mäta RI,men följer nog Niccos råd.Acken inköptes före Jul så den är väl ändå för gammal för att
    garantin ska gälla.Har ett till likadant,det fungerar perfekt.Gick igenom bra många Svenska handlare hittade bara
    ett 6s batteri som stämde med mått kapacitet Gens ace 2700mAh 22.2V 35C 6S1P Lipo Battery Pack (Rubin).
    Ca dubbelt så dyrt som Zippy.
    Har nu testat dom nya Turnigy bolt 6s 22,8V 5400mA/h i G570:an.Vilket drag,kör på
    ca 2000r/m,2300,2500 har inte hört att varvtalet sjunker nån gång vid hög belastning.
    Ökade flygtiden från 5 till 7min.
    Senast redigerat av latjo den 2017-05-01 klockan 07:31.
    Goblin 570 carbon- AR7200BX-Urukay Vbar blueline 5.3Pro-Blade130x-Lynx Oxy3 MiniVbar-Goblin 420 Spirit pro

Zippy är vad man betalar för. Jag har haft några och har några... hälften är skräp, resten har funkat okej.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •