T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nybörjare som införskaffat DX7 + Phoneix

stubbe
    Guest

Nybörjare som införskaffat DX7 + Phoneix

Hey!

Jag har köpt en beggagnad DX7(den svarta) samt Phoneix RC 5.5 för att lära mig flyga helikopter.
    När jag försöker kalibrera sändaren med phoenix står det vid ett steg att man ska slå alla brytare till och från, men när jag gör detta hittas bara 1 brytare och 1 ratt, samt båda spakarna.

Någon som vet vad jag gör för fel där?

(Är DX7(den svarta nyare) en bra sändare för helikopter, såg nu efter att jag köpt den att den verkar utgått från spektrums standardsortiment...)

MVH

Aktiv användare Vmaxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Citat Ursprungligen postat av stubbe Visa inlägg
    Hey!

Jag har köpt en beggagnad DX7(den svarta) samt Phoneix RC 5.5 för att lära mig flyga helikopter.
    När jag försöker kalibrera sändaren med phoenix står det vid ett steg att man ska slå alla brytare till och från, men när jag gör detta hittas bara 1 brytare och 1 ratt, samt båda spakarna.

Någon som vet vad jag gör för fel där?

(Är DX7(den svarta nyare) en bra sändare för helikopter, såg nu efter att jag köpt den att den verkar utgått från spektrums standardsortiment...)

MVH
    Har också en DX7 och den beter sig lika som din fick bara swich "D" att fungera.
    Lösningen blir att du får lägga hold och andra swichar på tangentbordet på dator.

Mvh Jörgen
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Blade 230S , Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, Spektrum DX9

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Eller så väljer du att hold switchen skall vara hold i radion. Precis som du gör när du programerar throttle på en heli

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Felpost...

Jag har en DX7 IID

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg