T-Shirt Banner
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nya manövrar att flyga

Ny användare Hugsters avatar
    Reg.datum
    Apr 2017

Nya manövrar att flyga

Hej,w

Jag vill lära mig lite nya manövrar att flyga. Har haft lite problem med att hitta olika manövrar. Kanske inte piroflip, den är lite för svår, men något hyfsat enkelt

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Jag vill ha ett rep, lite längre än det jag har... du får vara lite mer specifik

Det brukar vara träna grunder som gäller när den frågan kommer i de flesta forum jag läser... då pratar jag säker i alla orienteringar, ska kunna halvsova och hovra nose in och göra långsamma piruetter (inte snärta runt en snabb 360 o kalla det för en piruett) hela dagen både inverterat och upprätt...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Medium svårt

elevator slapper
    death spiral

nose first figur 8
    tail first figur 8

nose first snake 8 eller 4st circkel
    tail first snake 8 eller 4st circkel

skid in tail down funnel
    skid in tail upp funnel

nose first herricane
    tail first herricane

skid out/in tictoc vertical
    skid out/in tictoc horrizon

kan ordna clip är du är intressera
    Gaui X7FZ X4ii X3 - KDS Agile 7.2SE Chase360 - SAB G500 - MHS Protos 500,- HobbyWing ESC,. MKS Futaba KST
    <VControl * Gens Power >NeXt CGM* / Graupner Polaron 1400W `Love Me Team

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Nya manövrar att flyga

Jag träna mycket nose first figure 8
    Bl a
    Herricane
    Bakåt loop

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Senast redigerat av vic2007 den 2017-05-08 klockan 11:45.
    Gaui X7FZ X4ii X3 - KDS Agile 7.2SE Chase360 - SAB G500 - MHS Protos 500,- HobbyWing ESC,. MKS Futaba KST
    <VControl * Gens Power >NeXt CGM* / Graupner Polaron 1400W `Love Me Team

Reg.datum
    Apr 2017
    Tack, det var behövt

Reg.datum
    Apr 2017
    Jag är 13 år och jag flugit i 3 månader. Jag flög mycket flygplan förut men nu flyger jag mest helikopter. Jag har två 450 t-rex pro som är mina första egna helikoptrar, jag är ny men jag kan dem mesta grunderna som att hovra åt alla hål och jag kan också piroutera medans jag hovrar. Jag kan mest flippa helin och några enkla manövrerar så som loopar, men jag vill komma till nästa steg. jag vill lära mig lite andra manövrar. Har ni några bra Youtube länkar så är det bra.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Hugster Visa inlägg
    Jag är 13 år och jag flugit i 3 månader. Jag flög mycket flygplan förut men nu flyger jag mest helikopter. Jag har två 450 t-rex pro som är mina första egna helikoptrar, jag är ny men jag kan dem mesta grunderna som att hovra åt alla hål och jag kan också piroutera medans jag hovrar. Jag kan mest flippa helin och några enkla manövrerar så som loopar, men jag vill komma till nästa steg. jag vill lära mig lite andra manövrar. Har ni några bra Youtube länkar så är det bra.
    Om du har koll på alla orienteringar, flyger upprätt o inverterat utan att bli allt för förvirrad...

Smacktalk RC (Bert Kammerer och Bobby Watts) har en 3d skola där man får en ganska bra ordning. Bert förklarar rätt bra varför man måste kunna något innan man går vidare etc. Det kostar lite men jag tycker de är värda det o billig peng jämfört med vad resten i hobbyn kostar

http://www.smacktalkrc.com/
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •