T-Shirt Banner
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Flygtid blade 130x?

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014

Flygtid blade 130x?

Jag köpte för ett tag sedan en beg. blade 130x. Kul liten sak, men jag får inte ut mer än max 3minuter flygtid per ack. 2:30 får jag sätta timern på för att få lite marginal (2s 300mah ack original). Vad är normal flygtid? Manualen rek. timer på 4 min men det kan jag glömma. I övrigt inställningar enl manual.

Aktiv användare latjos avatar
    Reg.datum
    Oct 2015
    Hej
    Har också en 130x,har timern i radion inställd på 4min men brukar landa efter ca 3,5min.Då är spänningen
    per cell ca 3,78V.
    Man bör inte dra ur batterina mer än så om dom ska hålla länge.
    Sen beror det på batteriets kondition,vilken throttelkurva du har inställd i radion,jag kör 3 kurvor 85%,90%,95%.
    Flyger mest på kurva 2.Det finns 500mAh batterier som passar,då kan du flyga ca 4,5min.
    Kolla så att allt snurrar lätt,pröva med nytt batteri.
    Goblin 570 carbon- AR7200BX-Urukay Vbar blueline 5.3Pro-Blade130x-Lynx Oxy3 MiniVbar-Goblin 420 Spirit pro

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    3-4 minuter skall den klara med ett 450mah batteri. dock kan det gå lite trögare i drivningen om tailbommen inte är spikrak. då räcker accen inte långt. snurra rotorn för hand lite halvsnabbt, den skall fortsätta några varv efter du släppt den. stannar den nästan direkt så måste du hitta vart det går trögt.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •