T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Nya FBL?

Aktiv användare Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    När ni väl hittat en bra setup, hur ofta är ni då inne å ändrar nåt under en säsong på samma modell?
    Mest nyfiken var det är ni ändrar hela tiden i radion då jag själv inte rör mycke efter modellen flyger bra.

mvh
    Anders
    .:: 2x Align 760x F3C med blackshark fuse | Align 760x 3D ::.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av livan75 Visa inlägg

Hur är det med mottagare för Jeti, hinns det satelliter eller måste man ha fulla mottagare som är svårplacerad?
    Jag kör REX3 mottagare på mina, lättplacerade med bara en servokabel till gyrot så blir rätt cleant.

Så här ser det ut på Oxy resp 700 size.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Det viktigaste är ju att radion sitter bra i handen. Jag gick från min gamla Spektrum DX7 till JR XG14. Den var fantastiskt bra i spakarna, men jag kunde inte hålla i radion på ett bra sätt. Sedan köpte jag i stället en V-bar Control och blev helnöjd. Jag hade redan v-bar gyron, så det blev en riktigt trevlig upplevelse. Kör nu nästan enbart med Vbar Neo mottagare med rescue.

Om du ska till Habo, så passa på att kläm på olika radios för att få rätt radio med dina händer och hur du håller den.

Edit: när det gäller gyron, som tråden började med, så har jag haft BeastX en gång. Jag hatar verkligen när det tutar och blinkar. Blir stressad, så jag slutade med den. Är så härligt att ställa in allt i lugn och ro från radion.
    Det tar ett litet tag innan man har ställt in den "perfekta" flygegenskapen och då är det trevligt att landa och justera och lyfta och prova igen.
    Senast redigerat av heliflyg den 2017-05-25 klockan 13:00.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Stålis Visa inlägg
    När ni väl hittat en bra setup, hur ofta är ni då inne å ändrar nåt under en säsong på samma modell?
    Mest nyfiken var det är ni ändrar hela tiden i radion då jag själv inte rör mycke efter modellen flyger bra.

mvh
    Anders
    Enligt mig
    Kan jag inte leva utan göra ändring i setup vart enda flyg tillfällen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Stålis Visa inlägg

mvh
    Anders
    Inte allt för ofta som jag står o ändrar för ändrandets skull

Uppdaterade firmware på mina spartan, så tappade de sina settings. Jag lessnade lite på att hålla på med PODen då det är nästan omöjligt att se utomhus då den inte är upplyst display. Tänkte ska jag prova nått annat så ska det vara lätt att ställa in trådlöst om det behövs...

Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Jag kör REX3 mottagare på mina, lättplacerade med bara en servokabel till gyrot så blir rätt cleant.

Så här ser det ut på Oxy resp 700 size.
    Jeti verkar helt klart mer lockande än VBC... kan köra vidare med mina spartan o sen skaffa en till eller en brain2.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av vic2007 Visa inlägg
    Enligt mig
    Kan jag inte leva utan göra ändring i setup vart enda flyg tillfällen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Då förstår jag att du e smått lyrisk över den funktionen
    .:: 2x Align 760x F3C med blackshark fuse | Align 760x 3D ::.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •