T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Nya FBL?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014

Nya FBL?

Lurar på att byta ut mina FBL o köra samma på alla. Tänkte att det skulle bli Spartan men jag gillar inte hålla på med Poden eller släpa på dator, blir oftast att små tics som inte har någon större påverkan får vara kvar

Funderar på Brain2 med bluetooth funkar fint med iphone?

Vbar är ett alternativ men då är det all in med VBC, har en DX9 nu någon som gått från DX9 till VBC som har input om det är värt alla dollares?

Andra alternativ? Det ska vara pod-fritt och ingen dator för att ändra på fältet.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Användare
    Reg.datum
    Apr 2016
    Har själv Beast-X, funkar bra. Spektrum har en mottagare med gyro, gyrot är samma som Beast-X.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag har gått från spektrum till Vbarcontrol och är helnöjd men jag vet inte om det är värt de extra pengarna som det har inneburit.
    Men det är väldigt smutt med att allt fungerar så bra som det gör.

Personligen tycker jag att Vbar control är värt pengarna.
    Vill inte gå tillbaka till stenåldern
    Daniel Ekström

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Helt klart ett val som styrs av personliga preferenser. Finns flera bra val att göra. Själv gick jag från DX9 till Jeti, det ger mig integration direkt från TX till FBL. Galet enkelt i vardagen, ingen padda, dator eller telefon på fältet, det gör att man använder möjligheterna istället för att strunta i att justera för att det är krångligt. Även om App i telefon/padda är en bra lösning, och det räcker väldigt långt om man bara förhåller sig till flygegenskaperna så har jag svårt att bara förhålla mig till rationella argument...

Jag hamnade mellan att behålla DX9 som är en bra sändare till att gå över till Vbar eller Jeti. Den ena ger mig det jag behöver på ett specifikt gyro. Det andra ger en valfrihet på en mängd gyron Spartan, Brain mfl. Oavsett vilket jag valt hade jag säkert vart nöjd.

Personligen har jag fastnat för den approach som Jeti/MSH mfl har drivit, dvs att ha en öppenhet mot andra aktörer och tänka från pilotens perspektiv. TX/FBL/ESC ska kunna kommunicera genom ett gränssnitt. Du är piloten, du vill justera något skit i vilken komponent det är. Den tanken om framtiden avgjorde min investering om sändare och FBL, troligen kommer det styra mitt val av ESC framöver.

Så lägg nu ihop vilka funktioner som känns viktiga för dig, budget och framför allt vad som känslomässigt attraherar. Där nånstans ligger ditt svar. Skulle det sedan bli Jeti /Spartan/Brain så hör av dig, har rätt bra dokumentation på övergången steg för steg.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Leffe Visa inlägg
    Har själv Beast-X, funkar bra. Spektrum har en mottagare med gyro, gyrot är samma som Beast-X.
    Kör BeastX på min Oxy (AR7200BX), helt klart ett enkelt gyro funkar helt ok också. Men den är lite svår att få till tailen helt perfekt på min Oxy. Det är alltså den som är lite anledningen till allt, vill byta den men pga jag tycker att Spartan är lite struliga.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Personligen tycker jag att Vbar control är värt pengarna.
    Vill inte gå tillbaka till stenåldern
    Det är helt klart ett alternativ, jag är säkert rätt ensam men det enda som inte tilltalar är designen. Ser lite för mycket transformers ut för mig

Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Helt klart ett val som styrs av personliga preferenser. Finns flera bra val att göra. Själv gick jag från DX9 till Jeti, det ger mig integration direkt från TX till FBL.
    Jag har inte funderat så mycket på det, sett att BertK gjort reklam för spartans integration men den har känts dyr. Kanske billigare med den o en till spartan än att helt konvertera till Vbar.

Hur är det med mottagare för Jeti, hinns det satelliter eller måste man ha fulla mottagare som är svårplacerad? Jag gillar ju min AR7200BX med att det är clean med inbyggd mottagare, lite det som lockar med Vbar o NEO.

Aktiv användare Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag gick från Futaba, till vBar kontroll sen tillbaka till Futaba igen.
    Gillade inte ergonomin på vbar kontrollen, satt inte bra i mina händer, vilket är det viktigaste för mig. Sen är det rätt plastig kvalitet för dom pengarna och spakarna gick inte att spänna så hårt som jag vill ha dom.

Utöver det så är det min högst personliga uppfattning att den "revolutionerande" funktionen att tex tuna fbl gyrot från radion inte var en sån "deal breaker" som jag först trodde.
    Jag gjorde nämligen min setup på helin som vanligt, sen tunade jag gyrot nån timme på fältet från radion, sen rörde jag ju inte nån inställning under resten av det året på den maskinen..
    En funktion som jag dock använde mera, och som jag verkligen gillade med radion var att du kunde se loggen direkt i radion efter flygningen, samt att du kunde ställa varvet direkt med "rpm" i radion.

//Stålis
    .:: 2x Align 760x F3C med blackshark fuse | Align 760x 3D ::.

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    fick ifrån spektruk till vcontrol, grymt nöjd är på 3 år nu
    setup gör jag lätt på 10min

jeti/vcontrol är guld just nu. integrera telemetri, esc och gyro .slut

skiljer design och styr system. men jag skulle tror vcontrol är större än jeti
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Jag kör med Jeti och Brain, jag sätter upp helin första gången via datorn och sedan ändrar jag i radion.

Att köra via bluetooth låter bra, men det var lite knöligt upplevde jag när man skulle ändra något, upp med telefonen eller plattan, starta app, vänta på att den kopplar upp sig osv. Det är endast snäppet bättre än datorn, att kunna göra det direkt i radion är betydligt bättre.

/N

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •