Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Hur skall man koppla ihop mottagaren till flight controllern?

Aktiv användare Hunters avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Det blir nog enklast att använda sig av en mottagare med ppm, det har kör jag med på mina quadar.
    Helikoptrar: Align 450L Dominator 6s, Blade mCPX BL.
    250 Quads: Blackout mini h, ZMR 250 3D.
    Radio: JR XG14E. Sim: neXt.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Enligt den här bilden har 3.3V på IO1 https://goo.gl/images/pdMoKH och om jag minns rätt ska du använda Uart3 för att köra serial RX / satellit.
    /Jonas

Skickat från min TbooK 10 S(E6N2) via Tapatalk

Användare
    Reg.datum
    Jul 2013
    Citat Ursprungligen postat av Fraggel Visa inlägg
    Enligt den här bilden har 3.3V på IO1 https://goo.gl/images/pdMoKH och om jag minns rätt ska du använda Uart3 för att köra serial RX / satellit.
    /Jonas
    Då får jag löda fast en av kablarna från satelliten på FC medan jag skarvar ihop de två resterande med en kabel som kommer från IO1 antar jag, typ såhär?
    SAT_FC.jpg

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Ja, det ser rimligt ut.
    Dubbel kolla gärna så du har 3.3V på den tråden innan du ansluter satelliten ;-)

Och sen får du ställa in att UART3 ska vara "Serial RX" och efter det välja rätt typ av mottagare.
    Jag har för mig det lite tricksigt att ställa in Serial RX på mitt Omnibus F3, man fick först välja mottagar typ för att UART3 skulle komma upp och sen fick man välja Serial RX och sen mottagar typ igen eller något liknande....

/Jonas

Användare
    Reg.datum
    Jul 2013
    Citat Ursprungligen postat av Fraggel Visa inlägg
    Och sen får du ställa in att UART3 ska vara "Serial RX" och efter det välja rätt typ av mottagare.
    Jag har för mig det lite tricksigt att ställa in Serial RX på mitt Omnibus F3, man fick först välja mottagar typ för att UART3 skulle komma upp och sen fick man välja Serial RX och sen mottagar typ igen eller något liknande....
    Det är sånt man gör mha cleanflight sen eller?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Jag kör iofs Betaflight, men tror det är samma....
    / Jonas

Skickat från Taranis via Taptalk

Hur har det gått för dig? Så här har jag gjort på min quad. GND och Rx har jag satt direkt i hålen (UART3), och 3.3v tar jag från en pad på undersidan.
    sat.jpg

Tror jag har en färdig-krimpad JST-ZH kabel (till sateliten) som du kan få, så slipper du klippa en hel kabel.

Användare
    Reg.datum
    Jul 2013
    Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    Hur har det gått för dig? Så här har jag gjort på min quad. GND och Rx har jag satt direkt i hålen (UART3), och 3.3v tar jag från en pad på undersidan.
    sat.jpg

Tror jag har en färdig-krimpad JST-ZH kabel (till sateliten) som du kan få, så slipper du klippa en hel kabel.
    Jag har inte kunnat sätta igång förrän i dag, så har hittills bara kommit till att löda fast motorerna i fartreglaget

Jag gjorde en beställning på en ny mottagare med PPM, men den har inte kommit fram, så jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall göra än. Men om det inte kommit i morgon så kör jag nog, som du gjort, med satelliten. Tack för bilden!

Schyst, det tar jag gärna emot! Jag kan skicka PM ang. det

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •