T-Shirt Banner
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: BK-Servo

Aktiv användare Jacobs avatar
    Reg.datum
    Nov 2015

BK-Servo

Igår började dagen sådär i Habo då det kändes som de flesta inställningarna var fel på min Logo 550. Trots för hög tail gain gav helin en långsamt vaggande tail och swash gain kändes fel den med. Men en stund senare var det dags för lotteriet och detta var nog första gången jag faktiskt lyckats vinna något. Så vad passade inte bättre än att vinna 4st fantastiska BK-servon

När jag kom hem tog jag genast bort de gamla Turniy servona från Hobbyking som satt på och det vaggande tail servot fick också lämna logon. Sedan in med de nya BK-servona, göra om setup till swash och nu väntar jag på att flyga nästa gång.

Jag har lite frågor kring servona

1. Vilken spänning bör jag köra? Jag kommer köra med BEC från YGE reglaget jag har och kan välja mellan 5,7V/7,4V/8V. Är det bara köra på med 8V eller funkar 7,4 bättre? De ska klarar upp till 8,4V.

2. Sedan har jag kollat runt lite på deras hemsida (http://www.bkservo.com/products/) och hittar ett som det står 8005HV. Men det jag har står det 8005HV+. Är det någon som vet om det är någon skillnad? Fanns nämligen inga specs till det servot.

3. Sen om någon har andra tips eller erfarenhet från denna tillverkaren så mottages det gärna. Detta är helt nytt för mig.

Jag ska försöka uppdatera med någon bild och utvärdering efter jag testat helin igen. Med lite tur kanske jag kan fixa en film också.

Till sist måste passa på att tacka alla igår för en otroligt trevlig dag och alla sponsorer. Jag längtar redan till Habo Helimeet 2018
    Love Logo

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    1. De flesta BEC brukar ha det lättare med 8v, men jag vet inte hur det är med YGE. Mer spänning kommer göra att servot tar i hårdare och drar mer ström, och du kommer troligtvis inte känna så stor skillnad på det sista extra, så jag skulle nog satsa på 7.4v för enkelhetens skull.

2. Bert har med flit gjort det enkelt att skilja på modellerna, du behöver endast kolla på siffrorna och kan hoppa över resten.

3000-serien är främst för 320mm-380mm helis, dvs micro-servon
    5000-serien är främst för "500"-helis, dvs mini-servon
    7000-serien är främst för 700-helis, dvs standard-servon
    8000-serien är främst för 800-helis, dvs standard-servon fast borstlösa, lite starkare.

Sedan så är sista siffran 1 eller 2 för första respektive andra versionen av cyclic-servon, och 5 för tailservon.

Så 7002 är alltså den andra versionen av ett borstat standard-size cyclicservo, och 8005 är ett bortslöst standard-size tailservo.

3. Nope, bara att flyga
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Forum-räv
    Reg.datum
    Aug 2011
    3. Kolla uppdateringsfrekvensen så den matchar det som du ställer in i V-bar gyrot INNAN du spänningssätter tailservot.
    Kontrollera att mekaniken löper helt fritt, speciellt ska du kolla på de två kulorna som håller tailbldens bladhållare, ingen plastskägg får finnas då kan det orsaka tröghet och wag. putsa försiktigt bort eventuellt skägg med ett sandpapper tills det löper fritt.

Grattis till vinsten! :-)
    Vbar Control Logo

Aktiv användare Jacobs avatar
    Reg.datum
    Nov 2015
    Yes uppdateringsfrekvens fixade jag innan jag satte i alla servon i mitt "BRAIN" gyro 😂. Tack för snabba tips

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
    Love Logo

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •