T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Mottagaren eller något annat dör!

Aktiv användare Vmaxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Tacksam för era svar.
    Har en känsla att det kan ha varit båda felen.

Krasch 1. gjorde en förbi flygning på ca 1,5 meters höjd och när den kom rakt framför mig på 10 meters avstånd så dök den bara i backen.
    Vid detta tillfälle så hade jag bara en satellit på motsatt sida när helin passerade. Skadade då förmodligen vissa drev.

Har sedan satt ditt en satellit till och även en TM1000 plus MAh enhet.
    Har även blivit någon krasch pga av övermod som nybörjare. Innan krasch 2.

Så inför krach2 gick fanns det nog lite tröghet när man rörde dessa för hand. men det fungerade fint när jag prova att pitcha på bänk men jag stressa dem inte.

Där jag gjorde en snabb vändning på 2 meters höjd en 50 meter ifrån mig sedan tappade den kraft Jag pitchade och den bara tappade höjd kändes/såg ut som saknade effekt i motorn.

Kanske även blir till att beställa en annan ESC. Den jag har är orginal som sitter i en Align 500 DFC.
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, LOGO 550 , Goblin 700, Spektrum DX9, Vbar

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2013
    Hej, jag har en spektrum dx7 som jag slutat använda för att jag flera gånger råkade ut för samma sak med just en t-rex 500 och ett plan.
    När jag köpte en hexacopter prövade jag dx7:an på den och cirka 300 meter bort tappade den alltid mottagningen. Med min Futaba har jag kommit 2 km bort innan den tappar kontakten! ��
    Inte alls säkert att det är radion men man kan ha ett dåligt exemplar.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Det sprötet på satelliten som är närmast X-et är ju bara ett jordplan!
    Det kan ligga över kolfiber, men det andra sprötet bör ligga fritt utanför ramen!
    Å sen 90 grader mellan dom två satteliterna.
    Det kan visst lätt bli stående våg på sändarantenner med koaxkabel.
    Lödningarna måste vara rätt gjorda.
    Vid stående våg så stannar uteffekten som värme.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •