T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Mottagaren eller något annat dör!

Aktiv användare Vmaxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2016

Mottagaren eller något annat dör!

Min Trex-500 har nu tappat mottagning två gånger på en Månad.
    Undra lite vad detta kan bero på

Har en K-bar plus två spekrum satelliter.
    Är det möjligt att servon + gyro samt satelliter drar för mycket ström så att bec inte orkar?
    Servona har varit med om några krascher kugghjulen börja gå lite trögt har nu beställt nya.

Mvh Jörgen
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, LOGO 550 , Goblin 700, Spektrum DX9, Vbar

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Det bästa vore att få fram samma symptom på bänken, när du stressar servona.
    Då vet du vad det var
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Reg.datum
    Mar 2016
    Citat Ursprungligen postat av arve Visa inlägg
    Det bästa vore att få fram samma symptom på bänken, när du stressar servona.
    Då vet du vad det var
    Får prova det när de nya kugghjulen kommer!
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, LOGO 550 , Goblin 700, Spektrum DX9, Vbar

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    enklast är att dra upp pitch-pump-inställningen till max och dra i pitchen. ifall du har problem med att servona drar för mycket så kommer det definitivt uppträda på bänken då, utan att du spolar upp!
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Reg.datum
    Mar 2016
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    enklast är att dra upp pitch-pump-inställningen till max och dra i pitchen. ifall du har problem med att servona drar för mycket så kommer det definitivt uppträda på bänken då, utan att du spolar upp!
    Ursäkta min okunskap, hur och var ställer man in pitch-pump-inställningen?

Mvh Jörgen

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Kan du ta en bild på hur du monterat dina satelliter? Du måste sätta dem så att antennerna inte överlappar något kolfiber samt att de är 90 grader mot varandra.

/N

Reg.datum
    Mar 2016
    Så här sitter de!
    På min 550 har jag bara en satellit och den har hittills inte krånglat.

Satellit1.jpgSatellit2.jpg

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Det där är ingen bra placering. Kolfibern skymmer antennen. Anntennerna måste vara i fria luften samt vrid ena mottagaren 90 grader så får du bättre mottagning.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Reg.datum
    Mar 2016
    Citat Ursprungligen postat av nicco Visa inlägg
    Det där är ingen bra placering. Kolfibern skymmer antennen. Anntennerna måste vara i fria luften samt vrid ena mottagaren 90 grader så får du bättre mottagning.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
    Ok, får försöka hitta någon plats så antennerna kommer i luften.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Vmax Visa inlägg
    Ok, får försöka hitta någon plats så antennerna kommer i luften.
    Hej, är det bara tillfälligt den tappar kontakten? Typ som ett kortare avbrott då allt dör sen börjar det komma tillbaka igen?

Jag tror att du var inne på något med för drar för mycket ström så du fick en brown out. Om inte jag fattat helt fel så startar den om då den inte har nog för att sköta sitt eget liv... Det droppar i någon sekund, sen får man kontakt igen o motorn börjar soft-starta...

Pitch pumpa är som det låter, kraftiga ändringar från negativ till positiv pitch i kvick följd. På bänken utan blad så snabbt man bara kan för att stressa servos. I luften får man kontrollera lite mer, från små där helikoptern studsar lite till stora utdragna där den ändrar höjd snabbt o gör hårda stop i vändningarna...

Sistnämnda är kanske inte helt lysande i felsökning

Ta av bladen (main o tail), starta upp den på bänken och pitch pumpa samtidigt som du drar i cykliska till alla extremlägen. Jag kan inte den fbl som du använder men det Togi sa var antagligen till för att stressa dom mer.

Byt drev i servos först om de inte är krya, det borde dra en del mer ström om de är jobbigt för dem att röra sig utan last. Annars prova med en annan esc om bec inte levererar som den ska...

Kan vara värt att flytta sateliterna o vrida ena så den är ställd 90 grader mot den andra, jag tror inte det ska vara problemet de sitter ju utanför kolfibern fritt men better safe than sorry.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •