T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Align trex 250

Ny användare
    Reg.datum
    Jun 2017

Align trex 250

Hej
    Jag är ny här på forumet, jag har på med RC sedan 80 talet med ett längre uppehåll under 90 och 20 talen. Har lyckats hålla mig ifrån heli träsket, men har nu ramlat dit. Köpte en begagnad Aling Trex 250 med flybar med original konfiguration för ett tag sedan.
    Men lite strul med den, händer i bland att rotor servot får ryck och bakända viftar som svansen på en glad hund och efter det så dör den helt, kopplar man loss batteriet så funkar det igen. Rotor servot blir också ganska varmt, har kollat på div forum och det har varit en del strul med just denna typ av Aling servo, så jag har beställt ett KST DS215MG V2 servo, rätt ????

Jag har lyckats att gör en konfiguration i FrTX i min Horus som funkar, men gillar inte FrTx utan vill gå över till OpenTx. Har försökt att göra en konfig i min Taranis men här blev det problem, har hitta eepe filer på nätet som jag har testat men de kommer från äldre versioner och det är något lurat med importen av dessa,när jag kör dem i simulatorn så får jag inge utslag på utgångarna från höjd och skev, jag misstänker att man skall fylla i något i de inringade fälten på bilden, men vad ?????.

https://www.dropbox.com/s/atwtjr0a6m...pentx.jpg?dl=0

(det strular med att ladda upp bilder så det får bli en dropbox länk)

Är fet någon som har en fungerande eepe fil eller otx fil, från OpenTx version 2.1 eller 2.2den modell så tar jag gärna emot den per mail ulf.g.martensson@telia.com

Ny användare
    Reg.datum
    Jun 2017
    Ingen som har någon ide ?

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    jag kan inget om Open Tx eller dom protokollen som dina sändare använder. det kanske finns andra här som känner till detta.
    men det känns inte som att det kryllar av kunskap kring ämnet.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag använder taranis x9d till min trex 250 pro dfc med DSM2 satellit. Om du vill kan jag kolla mina inställningar för den, är på jobbet nu.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Jag har inte kört 2.2 med paddel stång, men jag tror jag har någon gammal fil jag kan fiska upp.
    / Jonas

Skickat från Taranis via Taptalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •